تعیین تکلیف قیمت بلیت هواپیما در هفته جاری

    کد خبر :828251
تعیین تکلیف قیمت بلیت هواپیما در هفته جاری

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تعیین تکلیف قیمت بلیت هواپیما در جلسه شواری عالی هواپیمایی کشوری در هفته جاری خبر داد و گفت: مباحث بسیاری در دستور کار قرار گرفته اما مبنای تصمیم‌گیری، آنالیز قیمتی است که از سوی ایرلاین‌ها باید ارائه شود.

محمد حسن ذیبخش درباره اینکه بالاخره تکلیف قیمت بلیت هواپیما که طی هفته‌های گذشته بدون ضابطه از سوی ایرلاین‌ها افزایش یافته است، چه زمانی روشن خواهد شد؟ اظهار کرد: تکلیف قیمت بلیت هواپیما در جلسه شواری عالی هواپیمایی کشوری که در همین هفته برگزار خواهد شد، تعیین می‌شود و درخواست ایرلاین‌ها برای افزایش قیمت مورد بررسی قرار خواهد گرفت اما مبنای اصلی تصمیم‌گیری در این جلسه آنالیز قیمتی است که شرکت‌های هواپیمایی باید ارائه دهند.

وی افزود: هر احتمالی در این جلسه وجود دارد. ممکن است با بخشی از این افزایش قیمت موافقت شود و ممکن است مخالفت کاملی صورت گیرد و ایرالاین‌ها مجبور به بازگرداندن قیمت‌ بلیت‌هایشان شوند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: موضوعات دیگری هم مانند تاثیر نوع هواپیما و تایپ پروازی در قیمت بلیت هواپیما مطرح شده است که احتمال دارد در جلسه پیش‌روی شورای عالی هواپیمایی کشوری مورد بررسی قرار گیرد.

ذیبخش در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی از ایرلاین‌ها در هفته‌های اخیر قیمت بلیت پروازهایشان را بدون توجه به قانون و نرخ‌های مصوب کنونی افزایش داده‌اند، تکلیف آن‌ها چه می‌شود؟ گفت: در این یک ماه پرونده این شرکت‌های هواپیمایی که اتفاقا تخلفات کمی هم نداشتند در سازمان تعزیرات حکومتی در حال بررسی است اما هم اکنون چند ایرلاین‌ معدود قیمت‌هایشان بالاتر از نرخ مصوب است و بقیه شرکت‌ها نرخ‌های خود را به مصوبه کنونی بازگردانده‌اند.

به گزارش ایسنا، قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی از اویل تیر ماه افزایش پیدا کرد و مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری بارها هشدار دادند و تهدید کردند که این قیمت‌ها باید از سوی شرکت‌های هواپیمایی اصلاح شود اما این اتفاق بعد از گذشت بیست و چند روز هنوز نیفتاده، این وضعیت همچنان ادامه دارد و خبری از معرفی متخلفان و برخورد قضایی با آن‌ها که پیش از این مسئولان هشدار داده بودند، نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید