تعویق یک ساله اکران آواتار و جنگ ستارگان

    کد خبر :733470

 فیلم حماسی و ماجراجویانه «مولان» به کارگردانی «نیکی کارو» که قرار بود از تاریخ ۲۱ اوت اکران خود را آغاز کند به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در کالیفرنیا و سایر ایالتهای آمریکا و ادامه تعطیلی سینما به طور کلی از برنامه اکران خارج شد.

این فیلم ابتدا قرار بود در ماه مارس رونمایی شود و پس از آن کرونا تاریخ اکران آن را به ۲۴ جولای تغییر داده بود. ۲۱ اوت سومین و آخرین تاریخ برای اکران محصول جدید کمپانی دیزنی بود که سرانجامی نداشت و در نهایت این فیلم تا اطلاع ثانوی از تقویم اکران کنار گذاشته شد.

سخنگوی دیزنی در بیانیه ای در این باره اعلام کرد: «در طول چند ماه اخیر مشخص شده که برای هیچ فیلمی نمی توان در جریان این بحران جهانی سلامتی تاریخ قطعی اکران تعیین کرد و امروز که برنامه اکران فیلم «مولان» متوقف شده، به ارزیابی برای نمایش موثر این فیلم برای مخاطبان در سراسر جهان ادامه می دهیم».

پس از فیلم «اِنگاشته» (Tenet) ساخته «کریستوفر نولان» و محصول کمپانی برادران وارنر، «مولان» دومین فیلم مهم سال است که تا اطلاع ثانوی از تقویم اکران خارج می شود.

دیزنی در راستای ایجاد تغییرات عمده در برنامه اکران خود اعلام کرد تمامی دنباله های دو فیلم «آواتار» و «جنگ ستارگان» نیز یک سال به تعویق افتاده است و بر این اساس اکران «آواتار ۲» از ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ به ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲، «آواتار ۳» از ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳ به ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴، «آواتار ۴» از ۱۹ دسامبر ۲۰۲۵ به ۱۸ دسامبر ۲۰۲۶ و «آواتار ۵» نیز از ۱۷ دسامبر ۲۰۲۷ به ۲۲ دسامبر ۲۰۲۸ تغییر کرده است.

به گزارش ایسنا،«جیمز کامرون» کارگردان مجموعه فیلمهای «آواتار» در واکنش به این تغییرات در صفحه اجتماعی خود نوشت: «هیچ کس به اندازه من از این تاخیر در اکران ناامید نشده است. آنچه بیشتر شما نمی دانید این است که شیوع ویروس کرونا جلو آغاز مجدد تولید مجازی ما را در لس آنجلس نیز گرفته است».

همچنین بر اساس اعلام کمپانی دیزنی، قسمت جدید فیلم «جنگ ستارگان» که هنوز نامی برای آن تعیین نشده نیز به جای ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ از ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳ اکران خواهد شد و فیلمهای بعدی این مجموعه نیز به ترتیب در دسامبر ۲۰۲۴، ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ رونمایی می شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید