تعمیر تلویزیون ال جی با کمترین هزینه !

    کد خبر :767789

یکی از سوالاتی که در فروم های مختلف پرسیده می شود و می توان گفت ذهن کاربران تلویزیون ال جی را مشغول کرده است امکان تعمیر پنل تلویزیون ال جی می باشد ؟! یکی از کاربران تلویزیون ال جی برای ما نوشته بود چند سال پیش با خرید ال سی دی، ال جی به این باور رسیده بودم که سال ها از خرید تلویزیون در امان مانده ام اما با جابه جایی های زیاد و اسباب کشی پنل تلویزیون آسیب دید و دچار شکستگی شد متاسفانه هیچ راه حلی برای تعمیر آن وجود نداشت به جز تعویض ال سی دی و یا خرید مجدد تلویزیون ! ایمدوارم از تجربیات این دوست عزیز متوجه شده باشید که در صورت شکستن پنل اس سی دی امکان تعمیر آن از بین می رود و تنها شانس شما برای بازیابی تلویزیون تعویض پنل آن است. لازم است بدانید در صورت شکستن پنل ال سی دی تلویزیون دست از کنجکاوی بردارید و به سرعت محل را پاکسازی نمایید زیرا درون ال سی دی ها از کریستال مایع استفاده می شود که بسیار سمی و خطرناک است و در صورت تماس با دهان و یا چشم می تواند آسیب های جدی به شما وارد نماید.

برای تعمیر تلویزیون ال جی چه کنیم ؟

گاهی اوقات ممکن است تلویزیون را خاموش کنید و به بیرون از خانه بروید وقتی به خانه برمی گردید با تلویزیون روشن مواجه شوید و با خودتان فکر کنید شاید یادتان رفته تلویزیون را خاموش کنید. بنابراین مشکل را نادیده خواهید گرفت اما ساده از این موضوع نگذرید و مشکل را بررسی کنید. البته هنگامی که با قطع و وصل جریان برق مواجه می شوید روشن شدن تلویزیون طبیعی است زیرا عملکرد دستگاه به این صورت طراحی شده است و حالت پیش فرض کارخانه بر روی روشن بودن تلویزیون است. پیشنهاد می کنیم در صورت تکرار شدن این مشکل برای تماس با کاردون تامل نکنید.

البته برعکس این موضوع هم وجود دارد امکان دارد تلویزیون به صورت خودکار خاموش شود که در این حالت باید به قسمت تایمر ها یا تنظیمات ساعت مراجعه کنید و تایمر را خاموش کنید تا این مشکل برطرف شود. گاهی اوقات ممکن است تلویزیون ال جی صدا داشته باشد ولی تصویری نداشته باشید. معمولا نبود تصویر هشدار خرابی بک لایت را می دهد یکی از قسمت های مهم در تعمیرات تلویزیون بک لایت است که از حساسیت بالایی برخوردار است لازم است بدانید خرابی بک لایت مانع از وجود تصویر می شود در حالی صدا دارید. بهتر است برای تعمیر بک لایت از یک تعمیرکار باتجربه و آموزش دیده کمک بخواهید زیرا تعمیر غیر اصولی آن می تواند به قسمت های دیگر تلویزیون آسیب برساند.

یکی از نکات مهم که باید هنگام تعمیر تلویزیون در نظر گرفته شود انتخاب تعمیرکار متخصص و آموزش دیده می باشد زیرا بیشتر افراد برای راحتی کار بدون حصول اطمینان از قابلیت تعمیر قطعه اقدام به تعویض آن می کنند که این کار می تواند مشمول هزینه های بالاتری برای شما باشد. البته ناگفته نماند تعمیر تلویزیون LCD و LED ال جی با هم تفاوت دارند بنابراین تعمیر هر یک از مدل ها نیاز به تخصص و آموزش ویژه ای دارد. توصیه می کنیم در انتخاب تعمیرکار تلویزیون دقت نمایید تا در نهایت از نتیجه کار راضی باشید.

آیا پنل تلویزیون قابل تعمیر است ؟

توجه داشته باشید پنل یکی از قطعات گران قیمت در تلویزیون است که می تواند بر ارزش تلویزیون ها بیافزاید در صورت خرابی پنل تلویزیون شما می توانید این قطعه را تعمیر نمایید ولی این را بدانید که هزینه تعمیر این قطعه هم بالا می باشد بنابراین بهتر است به خوبی از تلویزیون خود نگهداری نمایید تا با این مشکل سر و کله نزنید. گاهی اوقات غفلت در تمیز کردن تلویزیون می تواند هزینه بالای تعمیر پنل را بر روی دست شما بگذارد.

رفته رفته به دلیل مصرف انرژی کمتر، کیفیت تصویر بالاتر، طول عمر بیشتر و کنتراست تصویر تلویزیون های LED وارد بازار شد و تلویزیون های قدیمی کمتر در بازار عرضه شد. با وجود تغییرات در دنیای تصویر باز هم به دلیل قیمت بالای تلویزیون ها تعمیر تلویزیون از خرید مجدد به صرفه تر می باشد بنابراین تقاضا برای تعمیر تلویزیون کماکان وجود دارد. یکی از مواردی که در عیب یابی تلویزیون بسیار حائز اهمیت می باشد یدا کردن ایرادات جزئی است زیرا با برطرف کردن این موارد می توانید از بروز آسیب های جدی تر جلوگیری نمایید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید