تعدیل قیمت کالاهای ضروری در سال جدید

    کد خبر :900932

محمد قربانی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: دولت ابزارهای مختلفی برای تنظیم بازار دارد تا مانع از افزایش غیر منطقی قیمت ها شود، توزیع مرغ و گوشت منجمد یکی از این سیاست های زود بازده است.

وی ادامه داد: قیمت کالاهای ضروری و مواد غذایی در سال جدید بهتر خواهد شد، با دستور وزیر کشاورزی حد نوسان برای محصولات مختلف کشاورزی حساب شده است و بر رعایت آنها نظارت خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: ذات بازار تغییرات قیمت در محصولات کشاورزی است و تا حدی می توان نوسان را در هر محصولی قبول کرد و دولت نباید مداخله ای در تنظیم بازار آن داشته باشد و حدنوسانی برای محصولات مختلف در نظر گرفته شده است.

قربانی تصریح کرد: حد نوسان برای تخم مرغ 2 هزار و 300 تومان در نظر گرفته شده است یعنی زمانی که قیمت هر شانه تخم مرغ 43 هزار تومان است در صورتی که این محصول در بازار تا 45 هزار و 300 تومان افزایش یا 40 هزار و 700 تومان کمتر شد دخالتی برای تنظیم بازار نداریم به دلیل این که این افزایش قیمت مقطعی است و بازار خود را تنظیم می کند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: برای هرکیلوگرم گوشت گوسفندی شقه نیز نوسان 12 هزار تومان است و حد نوسان برای مرغ نیز 4 هزار تومان است.

قربانی در پایان تصریح کرد: چنانچه حد نوسانی برای محصولات مختلف در نظر نگیریم دولت باید به شکل مستمر در بازار محصولات کشاورزی دخالت کند که در عمل نیز ممکن نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید