تظاهرات هزاران نفر از مردم شیکاگو بخاطر کشته‌شدن نوجوان ۱۳ ساله

    کد خبر :802673
تظاهرات هزاران نفر از مردم شیکاگو بخاطر کشته‌شدن نوجوان ۱۳ ساله

هزاران نفر از مردم شیکاگو با راهپیمایی به سمت خانه شهردار، به خشونت پلیس آمریکا و کشته‌شدن یک نوجوان ۱۳ ساله توسط پلیس اعتراض کردند.

بعد از انتشار ویدئوی کشته‌شدن یک نوجوان ۱۳ ساله غیرمسلح توسط پلیس آمریکا، هزاران نفر از مردم شیکاگو برای اعتراض به خشونت پلیس این کشور تظاهرات کردند.

به نوشته وبگاه شبکه «ای‌بی‌سی نیوز»، اداره پلیس شیکاگو بعد از مواجه شدن با تظاهرات چند هزار نفری از مردم این شهر یک روز بعد از انتشار ویدئوی قتل «آدام تولیدو»، گفت که انتظار تداوم تظاهرات و افزایش آن در روز‌های آینده را نیز دارد.

به گزارش دانشجو، تظاهرات‌کنندگان در این شهر قصد داشتند از محله «لوگان اسکوئر» به سمت خانه «لوری لایتفود» شهردار شیکاگو راهپیمایی کرده و خواستار جلوگیری از تداوم خشونت پلیس شوند که موانع نیرو‌های امنیتی مانع نزدیک شدن آن‌ها به خانه شهردار شد.

همزمان با افزایش تعداد مشارکت‌کنندگان در این تظاهرات، معترضان نیز می‌گفتند به یک «نظام پلیسی» اعتراض دارند که دیگر به‌درستی عمل نمی‌کند و اجازه کشتار مردم بی‌گناه را می‌دهد.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، علی‌رغم اینکه این تظاهرات با وجود تعداد زیاد معترضان به‌شکلی کاملا مسالمت‌آمیز برگزار شد، اما در اواخر با دخالت پلیس و نیرو‌های امنیتی، به خشونت و درگیری کشیده شد.

مقامات شیکاگو روز پنجشنبه تصاویری را برای عموم از دوربین لباس یک مامور پلیس هنگام تیراندازی به سمت یک نوجوان ۱۳ ساله که دستانش را به نشانه تسلیم بالا گرفته بود، منتشر کردند.

پلیش شیکاگو بعد از این حادثه مدعی شد پسر نوجوان اسلحه در دست داشته، اما در تصاویر مشخص است که در لحظه تیراندازی دستان وی خالی است.

پلیس شیکاگو از سال ۲۰۱۴ وقتی که یک مامور پلیس یک نوجوان سیاه‌پوست را به ضرب گلوله کشت، تحت نظارت جدی بوده است.

پیشتر مقامات آمریکایی از استعفای مامور پلیس ضارب «دانته رایت» جوان ۲۰ ساله سیاه‌پوست آمریکایی و رئیس پلیس شهر «بروکلین سنتر» در ایالت مینه‌سوتا خبر دادند. طبق گزارش‌ها، این مامور پلیس همچنین برای محاکمه در دادگاه حاضر شده است.

در ادامه اعتراضات به قتل رایت توسط افسر پلیس در حومه «مینیاپولیس»، پلیس آمریکا با معترضان در «واشنگتن دی‌سی» درگیر شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید