تضمین نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی به آمریکا درباره ایران

    کد خبر :833077

نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی به آمریکا تضمین داده است که بدون اطلاع واشنگتن اقدام به حمله نظامی علیه ایران نکند و همین موضوع باعث خشم نتانیاهو شده است.

به گزارش ایرنا، حدود یک ماه از آغاز به کار دولت جدید رژیم صهیونیستی می‌گذرد. نفتالی بنت، نخست‌وزیر جدید این رژیم در همین مدت تلاش کرده به زعم خود تا سیاست‌های غلط دولت نتانیاهو را در ارتباط با مسائل بین‌المللی تصحیح کند. نتانیاهو روابط نزدیکی با جمهوریخواهان مخصوصا بخش تندرو آن‌ها در آمریکا برقرار کرد و عملا از دموکرات‌ها فاصله گرفت. حالا بنت به دنبال این است رویکرد رژیم صهیونیستی در قبال آمریکا را تغییر دهد.

نتانیاهو در نخستین سخنرانی خود پس از برکناری از نخست‌وزیری به سیاست‌های جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا در قبال ایران حمله کرد. بنت نیز همچون نتانیاهو، مخالف جدی توافق هسته‌ای غرب با جمهوری اسلامی است. اما او ترجیح می‌دهد به جای آنکه همانند نتانیاهو رئیس جمهور آمریکا را تهدید کند، با او گفتگو کند.

دولت جدید رژیم صهیونیستی بر خلاف دولت نتانیاهو به بایدن وعده داده که «سیاست غافلگیر نکردن» را در پیش می‌گیرد. به این معنی که با دولت آمریکا همکاری نزدیک و تبادل اطلاعاتی بیشتری خواهد داشت.

همین موضوع عاملی شده که نخست وزیران کنونی و سابق رژیم صهیونیستی در پارلمان این رژیم با یکدیگر وارد مشاجره لفظی شوند. بنت در اظهارات خود در «کنست» ضمن انتقاد از سیاست‌های شکست خورده دولت بنیامین نتانیاهو در مورد ایران اعلام کرد به دلیل این سیاست‌های اشتباه اکنون رژیم اسرائیل مجبور است بودجه نظامی خود را افزایش دهد.

وی مدعی شد: ایران درحال پیشبرد برنامه هسته‌ای خود است. ما به آن رسیدگی خواهیم کرد. ما می‌دانیم باید چکار کنیم. اما جنگ با همه کشور‌ها درحالی که ایران برنامه نظامی خود را پیش می‌برد، میراثی است که دولت شما (بنیامین نتانیاهو) برجای گذاشته است.

بنیامین نتانیاهو در مقابل اعلام کرد که بنت و یائیر لاپید، وزیر امور خارجه این رژیم با ارائه تضمین به آمریکا در موردعدم انجام حمله نظامی علیه ایران بدون اطلاع واشنگتن، توانایی رژیم صهیونیستی برای اقدام علیه ایران را تحت تاثیر قرار داده‌اند. او به بنت گفت: من هیچ گاه با چنین چیزی موافقت نمی‌کنم. شما سرپرستی اسرائیل را به آمریکا سپرده‌اید.

نتانیاهو گفت دولت بایدن از حسن نیت ما برای خنثی کردن طرح حمله به ایران استفاده خواهد کرد. او گفت: جو بایدن حمله اسرائیل علیه ایران را خنثی خواهد کرد. اطلاعاتی که ما به آمریکایی‌ها می‌دهیم می‌تواند به رسانه‌های مطرح درز پیدا کند و از این طریق عملیات‌های ما خنثی خواهد شد. به همین دلیل در یک دهه گذشته من با درخواست روسای جمهور آمریکا در مورد مطلع کردن آن‌ها از اقدامات خود مخالفت کردم. این یک مساله حیاتی برای اسرائیل است. گاهی اوقات غافلگیری نیاز است.

سخنان نتانیاهو نشان می‌دهد که از یک سو او حتی به آمریکا بزرگترین حامی خود اعتماد ندارد و از سوی دیگر تا چه حد از ایران هراس دارد. در زمان دولت نتانیاهو و با آغاز گفتگو‌های هسته‌ای در وین رسانه‌های رژیم اسرائیل از تعمیق شکاف و سوءظن بین رژیم اسرائیل و دولت بایدن نوشتند و اعلام کردند که ناامیدی روبه رشد طرفین نسبت به یکدیگر با عدم اعتماد، ناهماهنگی و عدم شفافیت همراه شده است.

بنت هم مانند نتانیاهو مواضعی تند در برابر جمهوری اسلامی ایران دارد، او تاکید کرده است که با دولت آمریکا بر سر توافق هسته‌ای با ایران اختلاف نظر دارد. با این حال وی چندی پیش اعلام کرد که می‌خواهد سیاست‌های رژیم اسرائیل در قبال ایران را مورد بازبینی قرار دهد. برخی از مقاماتی که نام آن‌ها فاش نشده، اعلام کردند که موضوع اصلی در این بازبینی این است که آیا وضعیت کنونی یعنی خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌ها به نفع رژیم اسرائیل است یا بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم ها.

این مقام‌ها همچنین تأکید کرده‌اند که بازنگری این سیاست به معنای تغییر قابل ملاحظه در رویکرد کنونی رژیم صهیونیستی در مقابل ایران نیست. اما بنت اعتقاد دارد که با توجه به روی کار آمدن دولتی جدید در این رژیم و وجود یک دولت دموکرات در واشنگتن و همچنین تداوم برنامه هسته‌ای ایران، سیاست رژیم اسرائیل باید به‌روز شود.

رژیم صهیونیستی مدام این اتهام را تکرار می‌کند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است، آن هم در حالی که با امضای توافق برجام شدیدترین نظام‌های بازرسی را پذیرفت. در تمام این سال‌ها رژیم صهیونیستی مخالف این توافق بود و از هیچ اقدامی برای نابودی آن فروگذار نکرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید