تصویر آنتن مربعی استارلینک منتشر شد

    کد خبر :861097

شرکت استارلینک که مجموعه‌ی مخابراتی ایلان ماسک به شمار می‌رود، در عکس‌های جدیدی که از محصول جدید خود منتشر کرده، آنتن مربعی استارلینک به نمایش گذاشته است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_یک خریدار خوش شانس آنتن‌های استارلینک در هنگام خرید محصول خود با آنتن جدید این شرکت رو به رو شده که از شکل و شمایل متفاوت‌تری به نسبت محصولات قبلی این شرکت برخوردار است. تاکنون آنتن‌های این شرکت به صورت دایره‌ای شکل بوده و وزن زیادی را شامل می‌شده است اما آنتن‌های جدید این شرکت بسیار سبک‌تر و نازک‌تر از محصول مشابه‌ این شرکت است. ظاهرا کاربران مشتاق به استفاده و تست این دستگاه‌ از سال گذشته می‌توانستند با ثبت نام در حالت بتای استارلینک، آن را خریداری کنند.

استارلینک یک پروژه‌ی اینترنت ماهواره‌ای است که پهنای باند را نه از طریق سیم‌ها و کابل‌ها، بلکه از طریق امواج و هوا رد و بدل می‌کند و همین موضوع سبب شده تا در طی چند سال گذشته بیش از 12 هزار ماهواره‌ی این شرکت در مدارهای ارتفاع کم کرده‌ی زمین مستقر شوند. هنوز تمام نقاط کرده‌ی زمین تحت پوشش آنتن‌دهی این سرویس قرار نگرفته است اما بخش زیادی از کره‌ی زمین در زیر چترهای این شرکت قرار گرفته است (با مراجعه‌ به وبسایت این شرکت می‌توانید نقاط تحت پوشش را رصد کنید). هدف نهایی این پروژه این است که در در نقطه از کره‌ی زمین، حداقل یک ماهواره‌ی مخابراتی این شرکت قرار بگیرد یا حداقل از آن عبور کند تا بتوان تمام نقاط کره‌ی زمین را تحت پوشش مخابراتی قرار داد.

برای دستیابی به اینترنت مورد نظر این شرکت، قدم اول خریداری آنتن‌های مخصوص این شرکت است که تقریبا 500 دلار برای مشتری هزینه خواهد داشت. تاکنون آنتن‌های دایره‌ای با شعاع 20 اینچی در کارخانه‌ی استارلینک در دسترس بود اما اکنون آنتن‌های مربعی با اضلاع ۲۵ سانتی متری در سبد خرید قرار دارند. وبسایت این شرکت در بخش خرید خود نقل کرده است که این آنتن‌های مربعی با یک روتر MU-MIMO  به دست مشتریان خواهد رسید. یک دفترچه‌ی راهنما نیز برای آسودگی مشتریان در نظر گرفته شده است و صاحبان این آنتن‌ها پس از خرید می‌توانند آن‌ها را در باغچه‌ی جلوی خانه‌ی خود یا بر روی سقف خانه مستقر کنند. عملکرد این آنتن‌ها هیچ تفاوتی با نسخه‌ی دیگر آن ندارد اما فقط مردم ساکن در ایالات متحده می‌توانند آن را سفارش دهند. پس از آن به صورت ماهیانه مبلغ 100 دلار برای دریافت اینترنت این شرکت پرداخت خواهید کرد. نسخه‌ی بتای استارلینک از سال 2020 کار خود را آغاز کرده و هنوز هم در این فاز عملیاتی قرار دارد.

طبق گزارشی که خبرگزاری PcMag منتشر کرده است، هر کدام از آنتن‌های مخابراتی شرکت استارلینک 3000 دلار برای این شرکت آب می‌خوردند اما برنامه‌های بلند مدت این شرکت به صورتی است که این ضرر با خرید این محصولات توسط تعداد زیادی از مشتریان برطرف خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید