تصویب کلیات طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» / دولت مکلف به خروج از پروتکل الحاقی شد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۳
    کد خبر :766004

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز کلیات طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را با ۲۵۱ رأی موافق به تصویب رساندند.

گفتنی است، نمایندگان پس از تصویب کلیات این طرح، از جایگاه خود برخاستند و با مشت‌های گره کرده فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

عزیزی: حتی یک روز هم نباید به دشمنان مهلت دهیم

ابراهیم عزیزی در مخالفت با کلیات طرح مذکور، گفت: این طرح مدت طولانی است که در کمیسیون امنیت ملی مجلس در حال بررسی و طرح بسیار خوبی است و باید تلاش کنیم آخرین پایگاه‌های نفوذ دشمن را ببندیم.

وی بیان کرد: برخی از مواد این طرح نیاز به تجدیدنظر دارد از جمله آنکه ماده ۶ نیازمند یک نگاه واقع‌بینانه و مبتنی بر رویکرد انقلابی است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما هفت سال است که به دشمن فرصت دادیم، در این مدت شاهد تشدید تحریم‌ها و افزایش فشارهای اقتصادی بودیم و حتی نباید یک روز به دشمنان مهلت دهیم.

صباغیان: فرصت دو ماهه دادن به دشمن زیاد است

در ادامه جلسه محمدرضا صباغیان در مخالفت با کلیات این طرح، گفت: ما در برجام به همه تعهدات خود عمل کردیم اما طرف مقابل به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نبود و از یکسو، آمریکایی‌ها تحریم‌ها را تشدید می‌کردند و از سوی دیگر، اروپایی‌ها وعده وعیدهایی می‌دانند که تحقق نیافت.

وی با تأکید بر اینکه فرصت دو ماهه دادن به دشمن برای لغو تحریم‌ها بسیار زیاد است، افزود: ما نباید به آنان فرصت دهیم چرا که انرژی هسته‌ای حق ما است و باید از حق خود دفاع کنیم.

موسوی: باید به دشمن تودهنی محکمی بزنیم

در ادامه جلسه سید علی موسوی در مخالفت با کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران گفت: بنده موافق اصل طرح هستم اما معتقدم که این طرح باید به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارجاع و موادی به آن اضافه شود تا طرح قاطعانه‌تر باشد.

وی تأکید کرد: ما باید به دشمن تودهنی محکمی بزنیم اما این طرح قابلیت این مسئله را ندارد و باید قوی‌تر باشد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن نباید احساس کند که ما در موضع ضعف قرار داریم چرا که این مسئله دشمن را جَری‌تر می‌کند و ما باید در مقابل آنان بایستیم.

رحمانی: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مشکلات معیشتی را حل می‌کند

در ادامه جلسه رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در موافقت با کلیات طرح مذکور، اظهار داشت: ایران حسن نیت خود را نشان داد اما امریکا و ۱+۵ به تعهدات خود عمل نکردند و آمریکا از تعهدات خود خارج شد و ۱+۴ نیز ما را با حرف معطل کردند.

وی بیان کرد: این طرح برای تحقق منافع ملی، رفع تحریم‌ها و حل مشکلات معیشتی مردم است و طرف مقابل نه تنها تحریم‌های ما را لغو نکرد، بلکه تحریم‌ها شدیدتر شد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما برای فعالیت‌های خود در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی و تولیدی نیاز به فعالیت‌های هسته‌ای داریم و امیدی به طرف مقابل نیست و اگر آنان به تعهدات خود عمل کردند، ما هم می‌توانیم به اندازه تعهدات آنان به تعهدات خویش عمل کنیم.

به گزارش مهر، رحمانی اظهار داشت: اروپایی‌ها طرح‌های مختلفی چون «اینستکس» و «اس‌پی‌وی» را عملیاتی نکردند و این طرح از ورود جاسوسان‌ به اماکن هسته‌ای ما جلوگیری می‌کند.

مرادیان: اگر برجام نبود، دشمن خواب ترور شهید فخری زاده را نمی‌دید

در ادامه جلسه کیوان مرادیان در موافقت با کلیات این طرح، اظهار داشت: کشور هشت سال معطل برجام و پروتکل الحاقی بود. این در حالی است که قرار است با برجام مشکلات اقتصادی کشور حل و فصل شود اما این اتفاق نیفتاد.

وی بیان کرد: قرار بود در برجام امنیت دانشمندان ما تأمین شود اما این اتفاق هم رخ نداد و از سوی دیگر مشکلات اقتصادی کاهش که نیافت، بیشتر هم شد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر برجام نبود، دشمن خواب ترور شهید فخری زاده را هم نمی‌دید و مسئولان ما نباید در مقابل کشورهای دیگر دچار غرب زدگی و وادادگی شوند.

سبزی: مسئولان نباید از مذاکره صحبت کنند

همچنین در ادامه جلسه، محمد سبزی در موافقت با این طرح، گفت: ما باید نشان دهیم که مجلس در رأس امور است و این طرح مطابق با قانون و شرع است.

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه امروز برخی از مسئولان از مذاکره صحبت می‌کنند در حالی که باید از تجربه گذشته درس بگیرند و به این مسئله توجه داشته باشند که طرف مقابل به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرده است.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. استاد گفت:

    نمایندگانی با آرا ده درصد جامعه هرگز نماینده ملت نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید