معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد

تصویب حقوق دانش‌آموزی مهم‌ترین اقدام آموزش و پرورش

    کد خبر :311316

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین اقدام وزارت آموزش و پرورش، تصویب سند حقوق دانش‌آموزی در مجلس هشتم بوده است.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در جمعی از خبرنگاران در حاشیه آیین افتتاحیه سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز که در تالار شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از هدف‌های وزارت آموزش و پرورش بهبود کمیت و کیفیت دارالقرآن‌هاست. در همین راستا تلاش داریم کیفیت ۷۵۰ دارالقرآن در سطح کشور را ارتقا دهیم و اگر شرایط فراهم شود تلاش برای گسترش تعداد آن‌ها خواهیم داشت.

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی بسیاری در وزارت آموزش و پرورش در دست داریم و به‌دنبال توسعه مهارت‌های اجتماعی، ارتباطی و فضایل اخلاقی دانش‌آموزان هستیم، بنابراین تلاش داریم تا قرآن را میان دانش‌آموزان به یک مهارت عمومی تبدیل کنیم. چشم‌انداز آینده ما توسعه آموزش عمومی قرآن است تا نهضت ملی حفظ قرآن را بر پا کنیم.

کاظمی با بیان اینکه «توسعه عترت و نماز در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد»، خاطرنشان کرد: در مدت زمان ۴۰ سال اقدامات بسیار زیادی در راستای بهبود پرورش‌های فرهنگی دانش‌آموزان صورت گرفته است، اما مسائلی چون احترام به حقوق شهروندی، محیط زیست و… در زیرمجموعه پرورش‌های سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان است که جزء برنامه‌های مهم ماست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در این راستا برنامه‌های مناسبی با همکاری سازمان دانش‌آموزی و حوزه پرورشی آموزش و پروش انجام خواهد گرفت. بایستی توجه داشت که مهمترین اقدام وزارت آموزش و پرورش، تصویب سند حقوق دانش‌آموزی در مجلس هشتم بوده، امید است که در آینده در اختیار شورای عالی آموزش و پرورش قرار بگیرد تا به همه نهادهای فرهنگی کشور ابلاغ شود.

کاظمی با اشاره به کمبود آموزگاران حوزه پرورشی توضیح داد: حوزه پرورشی نیز مانند دیگر بخش‌های این سازمان با کمبود نیرو روبه‌روست، بنابراین در تلاشیم تا با به‌کارگیری نیروهای جدید و استفاده از ظرفیت نیروهای موجود در آموزش و پرورش، این کمبود نیرو را رفع کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید