رییس اداره محیط زیست شهر تهران خبر داد

تصویب اعتبار برای احداث پاسگاه محیط‌بانی در البرز مرکزی

    کد خبر :83981

زمستان سال گذشته رییس اداره محیط زیست شهر تهران از استانداری تهران به دلیل عدم تامین اعتبار برای احداث پاسگاه محیط‌ بانی در البرز مرکزی انتقاد کرده بود اما او اکنون از تصویب بودجه برای انجام این کار خبر داده است.

محمد حسین بازگیر در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: منطقه حفاظت شده البرز مرکزی بین سه استان البرز، مازندران و تهران واقع شده است که ۳۸ هزار هکتار از آن در استان تهران وجود دارد. از این ۳۸ هزار هکتار ۲۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان شمیرانات کنار منطقه حفاظت شده ورجین قرار دارد که حفاظت از آن توسط پاسگاه‌های محیط بانی واقع در منطقه حفاظت شده ورجین انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار هکتار از منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در شهرستان تهران است، تصریح کرد: متاسفانه این منطقه تاکنون پاسگاه محیط بانی نداشت و دسترسی به آن منطقه از طریق بقیه پاسگاه‌ها امکان پذیر نبود. به همین دلیل ما چندین بار از استانداری تقاضای تامین اعتبارات لازم برای ایجاد پاسگاه در این منطقه را کردیم که خوشبختانه اخیرا با تخصیص بودجه موافقت شد.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران در ادامه گفت: با پیگیری‌های اداره محیط زیست استان تهران اعتبارات لازم برای ایجاد پاسگاه محیط‌بانی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی توسط شورای برنامه‌ریزی استان تهران مصوب شده است و ما منتظر تخصیص بودجه هستیم.

بازگیر در پایان ضمن تشکر از فرمانداری و سازمان مدیریت برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: مسئله ایجاد پاسگاه محیط بانی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی واقع در شهرستان تهران از جمله مطالبات مستمر ما از استانداری تهران بود که خوشبختانه مصوب شد. امیدوارم که بودجه آن هر چه سریع‌تر در اختیار اداره محیط زیست قرار گیرد.

به گزارش ایسنا بازگیر پیش از این گفته بود: احداث پاسگاه محیط‌ بانی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی واقع در شهرستان تهران از جمله مطالبات مستمر اداره محیط زیست استان تهران از استانداری تهران است که تاکنون محقق نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید