رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: هنوز تصمیمی در زمینه تعیین روز شنبه برای تعطیلی اداری اتخاذ نشده است و فعلا بنای ما تعطیلی در روز پنجشنبه است.

میثم لطیفی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره تعیین تکلیف تعطیلی کارکنان گفت: اختیار اینکه پنجشنبه تعطیل باشد یا شنبه با دولت است. هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است؛ فعلا بنای ما تعطیلی در پنجشنبه است.

وی درباره تصویب طرحی در کمیسیون اجتماعی مبنی بر تغییر ساعت کاری بیان کرد: منتظر هستیم که این مصوبه در مجلس مطرح و پیش از لایحه برنامه هفتم مصوب شود تا تکلیف ما هم مشخص شود. بر این اساس ساعت کاری کارکنان دولت که از ۴۴ به ۴۰ ساعت تقلیل پیدا کرده، در هفته چهار ساعت کاهش خواهد داشت. ما بررسی کرده‌ایم. اگر ساعت کاری را کاهش دهیم روی عملکرد تاثیر منفی ندارد.

لطیفی افزود: درباره روزهای تعطیل از آنجایی که در شهرستان‌ها یک روز تعطیل است، با هدف عدالت میان تهران و شهرستان‌ها پیشنهاد این است که در شهرستان‌ها هم روزهای کاری همان ۵ روز باشد. درباره تعیین روز تعطیلی ما پیشنهاد خاصی نداشتیم و دوستان در مجلس پیشنهادشان این بود که روز را تعیین کنیم و به نظر جزو اختیارات دولت است؛ اگر قانون شود، ما باید تبعیت کنیم، ولی تا الان جزو اختیارات قوه مجریه بوده است.