مدیرعامل شرکت توسعه فناوری اطلاعات گردشگری:

تشکیل کمیسیون «فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال» به وضع قوانین اثرگذار کمک می‌کند

    کد خبر :722439

مدیرعامل شرکت توسعه فناوری اطلاعات گردشگری گفت: این فرصت خیلی بزرگی برای ماست که بتوانیم با تشکیل کمیسیون «فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال» در این زمینه قوانین تاثیرگذاری را وضع کنیم.

به گزارش بازتاب، ابراهیم حسینی نژاد، مدیرعامل شرکت توسعه فناوری اطلاعات گردشگری گفت: نزدیک به پنج سال است که موضوع اقتصاد دیجیتال در تمام دنیا بسیار مطرح و به اصلاح، ترند شده است. اتفاقا کشورهایی که در زمینه تکنولوژی عقب افتاده تر هستند توانسته‌اند با بهره‌گیری از اقتصاد دیجیتال خلاء‌های خود را پوشش بدهند.

وی ادامه داد: کشورهای جنوب شرق آسیا و کشورهای بلوک شرق اروپا از جمله کشورهایی هستند که خیلی به اقتصاد دیجیتال و تکنولوژی اقتصاد دیجیتال اهمیت دادند. این در حالی است که کشورهایی که اقتصاد قوی ‌تری دارند، از طرق رگولیشن می‌خواهند مانع از رشد پدیده‌های جدید بشوند. البته آنها هم لاجرم به این مسیر می پیوندند.

این کارشناس اقتصاد دیجیتال ادامه داد: کشور ما که سال هاست با تحریم‌های مختلف رو‌به روست و نتوانسته از نظر اقتصادی کارایی لازم را داشته باشد و از فرصت‌های دیگر اقتصادی نتوانسته بهره لازم را ببرد، می‌تواند از اقتصاد دیجیتال برای پر کردن این خلا استفاده کند.

حسینی‌نژاد که نامه پیشنهادی برای تشکیل کمیسیون فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را امضا کرده است، ادامه داد: وقتی ما در بالاترین رده قانون‌گذاری کشور، کمیسیونی به نام «فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال» داشته باشیم، مسلما از کارشناسان این حوزه بهره  گرفته خواهد شد تا قوانین بهتری را برای توسعه اقتصاد دیجیتال وضع کنند. البته تا پیش از این هم از نظر کارشناسان بهره می‌گرفتند اما اگر بخواهیم اقتصاد دیجیتال به صورت ویژه‌‌ای تاثیر خود را بگذارد، بتواند روی تصمیم‌گیری‌ها در جهت کاهش هزینه‌ها، شفاف‌سازی و ….  اثر داشته باشد، نیاز است که کمیسیون ویژه‌ای در این زمینه تشکیل شود.

مدیرعامل شرکت توسعه فناوری اطلاعات گردشگری اظهار کرد: سال‌های سال ما در بطن اقتصاد دیجیتال با فقدان قانون مناسب رو‌به رو بودیم. بستر مناسب برای فعالیت‌های قانونی خود نداشتیم. در حوزه پرداخت که حوزه تخصصی خودم هست، سال‌ها درگیر این بودیم که قانون مناسب برای رسیدگی به مسائل مختلف نداشتیم. قوانین خاصی که برای فناوری اطلاعت و اقتصاد دیجیتال تدوین شده باشد نداشتیم و به ناچار از قوانین سایر کسب‌وکارها استفاده کنیم که کافی نبود. تلاش‌های زیادی از جانب کسب‌وکارها صورت گرفت تا برخی قوانین وضع شد. این شرایط می‌تواند با ایجاد کمیسیون ویژه بسیار بهتر شود.

وی با ابراز امیدواری از این‌که تشکیل کمیسیون «فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال» بتواند قوانینی را برای پیش‌برد اقتصاد دیجیتال تدوین کند، افزود: زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال فقط فناوری نیست؛  قوانین را هم شامل می‌شود. ما قوانینی نداشتیم که به جوانان داخل کشور فرصت کسب و کارهای خارج از ایران را اعطا کند.

حسینی‌‌نژاد در پایان گفت: ما چرا نباید کریپتوکارنسی(رمزارز) داخلی داشته باشیم و چرا نباید هاست یک کریپتو کارنسی را داشته باشیم. ۴۰ درصد اقتصاد سنگاپور مبتنی بر بلاکچین و کریپتوکارنسی شده است و این فرصت خیلی بزرگی برای ماست که بتوانیم با تشکیل کمیسیونی در این زمینه قوانین تاثیرگذاری را وضع کنیم.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید