تشکیل تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت دریاچه نمک قم

    کد خبر :344021

معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان تهران از تشکیل تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت دریاچه نمک قم خبر داد.

این روزها عکس‌های مختلفی از دریاچه نمک قم و خشک شدن آن در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف دست به دست می‌شود. به گفته احمد شفیعی معاون فنی اداره محیط زیست استان قم- دریاچه نمک قم هنوز به طور کامل خشک نشده است و اکنون نیز اگر چند سانتیمتر نمک‌های سطح دریاچه کنار زده شود، به آب می‌رسیم ولی اگر این دریاچه کاملا خشک شود و به مرگ نهایی برسد به یک کانون ۲۰۰هزارهکتاری تولید ریزگردهای نمکی تبدیل می‌شود که این موضوع برای استان قم، تهران و استان‌های مرکزی کشور یک تهدید زیست محیطی بزرگ است.

با توجه به تاثیرگذاری وضعیت دریاچه نمک قم بر محیط زیست تهران محمد رستگاری -معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان تهران – در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا دریاچه نمک قم به طور کامل خشک و به کانون گرد و غبار تبدیل شده است، گفت: بر اساس دستور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران یک تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت دریاچه نمک قم تشکیل شد.

وی تصریح کرد: این تیم کارشناسی به‌زودی از منطقه بازدید می‌کنند و نتایج مشاهدات آن‌ها در کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار استان تهران بررسی می‌شود.

به گزارش ایسنا، پیش از این مهرداد کتال‌محسنی -معاون فنی اداره محیط زیست استان تهران- در گفت و گو با ایسنا اظهار کرده بود: این موضوع که دریاچه نمک قم در این مقطع فصلی و زمانی از بین رفته و تبدیل به کانون گرد و غبار شده است را از نظر علمی تایید نمی‌کنم.

به گفته وی، نگرانی‌ها برای تامین حق‌آبه تالاب‌ها و دریاچه‌های استان تهران و اطراف آن از جمله دریاچه نمک قم وجود دارد ولی کشور ما چندین سال است که درگیر خشکسالی است و این وضعیت در تابستان‌ها شدیدتر می‌شود. چنانچه در فصل‌های بارشی بارش به اندازه کافی باشد دریاچه احیا می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید