معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

تشکیل اتاق فکر نشاط افزایی در مدارس

    کد خبر :198706

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدیریت فضای تربیتی مأموریت اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی است، گفت: به دنبال ایجاد روحیه نشاط و شادابی در فضای مدارس هستیم و اتاق فکرهایی در این زمینه تشکیل داده‌ایم.

علیرضا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه کار ما در حوزه پرورشی مدیریت فضای تربیتی است، اظهار کرد: اولویت نخست بنده در این معاونت، توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت است.

وی افزود: ما این شعار را با نگاه عملیاتی مطرح می‌کنیم و به این نکته توجه داریم که روح حاکم بر سند تحول بنیادین، تربیتی است و مأموریت ما مدیریت مسائل تربیتی در آموزشگاه‌ها و استفاده از همه عناصر برای تحقق تعلیم و تربیت است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نماز و قرآن محور تربیت هستند، گفت: نماز ستون دین است و طبق معارف اسلامی و قرآنی معتقدیم نماز بازدارنده از بدی‌هاست و ما باید برای برپایی نماز و امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم.

کاظمی با اشاره به افزایش نشاط در محیط‌های دانش آموزی عنوان کرد: ما به دنبال ایجاد روحیه نشاط و شادابی در فضای مدارس هستیم و اتاق فکرهایی در این زمینه تشکیل داده‌ایم و در حال کار، بر روی آن هستیم. راه عبور از چالش‌ها ارائه راهکارهای نوین است و باید بر روی مدیریت تربیتی و تغییر مدل‌های آن متمرکز شویم.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد طبق سند تحول بنیادین چرخشی در نظام تعلیم و تربیت رخ دهد مسئولیت اصلی بر دوش معاونت پرورشی و فرهنگی است و برای رسیدن به اهداف سند باید چابک سازی سازمانی، کاهش حجم برنامه‌های تمرکزگرا، تقویت نیروی انسانی و ارتقای ظرفیت‌های موجود را مدنظر قرار داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید