تشریح نحوه لغو فروش سهام عدالت

    کد خبر :761775

امکان حذف سفارش سهام عدالت بیش از ۱۰ روز است که فراهم شده و سهامدارانی که از طریق بانکها یا کارگزاری‌ها اقدام به فروش سهام خود کرده بودند می‌توانند نسبت به حذف آن اقدام کنند. این افراد باید توجه داشته باشند که در صورت عدم مراجعه به درگاه‌های بانک و کارگزاری، چنانچه سفارش فروش خود را ثبت کرده باشند، سهام عدالت آن‌ها فروش خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، پس از آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت ماه، از مجموع ۴۹ میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت، حدود ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند. بر این اساس ابتدا امکان فروش ۳۰ درصد و پس از چند ماه سپس امکان فروش ۳۰ درصد دیگر (یعنی مجموعا ۶۰ درصد) از سهام عدالت برای مشمولین این سهام فراهم شد و از آنجایی که این اتفاق در روزهای صعودی بازار سرمایه اتفاق افتاد، برخی سهامداران اقدام به فروش سهام خود کردند.

اتفاقی که باعث شد یا سهام آن ها فروش نرود یا با ارزش کم به فروش برسد. به همین دلیل  بنا به درخواست تعداد زیادی از مشمولان سهام عدالت مبنی بر ایجاد حذف سفارش فروش، زیر ساخت های لازم در اختیار بانک ها و شرکت های کارگزاری قرار گرفته است؛  به گونه ای که مشمولان  از چهارشنبه ۱۴ آبان ماه میتوانستند درخواست حذف سفارش فروش خود را لحاظ کنند.

بر این اساس، در سامانه های فروش سهام عدالت بانک ها و شرکت های کارگزاری بخش لغو سفارش فروش افزوده شده است تا سهامداران بتوانند از این گزینه نیز استفاده کنند. البته سهامداران باید به این نکته مهم توجه کنند که درخواست حذف سفارش فروش زمانی اجرا خواهد شد که سهام مشمولان درسامانه های سهام عدالت به فروش نرفته باشد.

همچنین در صورت عدم مراجعه سهام داران به درگاه شرکت های کارگزاری و عدم لغو سفارش، سهام آنها بر اساس قیمت های روز بازار به تشخیص کارگزار و در چارچوب قوانین و مقررات به فروش رسیده و وجوه حاصل از آن به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

بر این اساس از لحظه درخواست لغو فروش توسط سهام دار  تا زمانی که فرد جواب نهایی که پذیرش یا لغو شد را دریافت می‌کند، حداکثر سه روز کاری زمان می‌برد. البته ابتدا سهام دار باید با مراجعه به پنل وضعیت سهام خود را ببینند و چنانچه در وضعیت سهام عدالت که برای فروش گذاشته بودند “در دست بررسی” یا “سفارش باز” بود می‌توانند نسبت به لغو فروش اقدام کنند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید