تشدید کووید ۱۹ در افراد سیگاری

    کد خبر :715162

در این بررسی تاکید شده است که بیماری کووید ۱۹ در مصرف کنندگان سیگار نسبت به افراد غیرسیگاری با شدت بیشتری بروز پیدا می‌کند.

گروهی از متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا به ارزیابی نتایج ۱۹ مطالعه با موضوع شدت بیماری کووید ۱۹ و نقش استعمال سیگار بر آن در بین ۱۱ هزار و ۶۰۰ بیمار در ایالات متحده، چین و کره جنوبی پرداختند.

بیشتر بیماران مورد بررسی در بیمارستان بستری شده اما در دو مطالعه بیماران سرپایی نیز حضور داشته‌اند. تنها بیش از شش درصد از شرکت‌کنندگان، سابقه استعمال سیگار داشته‌اند.

درحالیکه علائم بیماری کووید ۱۹ در۱۸ درصد تمامی بیماران شدید بوده، این رقم در میان افراد سیگاری یا با سابقه استعمال سیگار ۲۹.۸ درصد گزارش شد و در افراد غیر سیگاری ۱۷.۶ درصد بوده است.

به گزارش ایسنا، متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: استعمال سیگار با خطر فزاینده پیشرفت بیماری کووید ۱۹ مرتبط است. همچنین زمانیکه علائم بیماری پیشرفت کند افراد سیگاری یا با سابقه استعمال سیگار با علائم شدیدتر این بیماری و خطر فزاینده مرگ ناشی از آن مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، به گفته محققان ضروری است تا خودداری از استعمال سیگار و سیگار الکترونیکی به فهرست اقدامات لازم برای مقابله با همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ افزوده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید