تشدید بارش برف و باران در برخی استان‌ها

    کد خبر :1047723
تشدید بارش برف و باران در برخی استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تشدید بارندگی‌ها در برخی استان‌ها گفت: با توجه به مخاطرات موجود بر اثر بارش برف و باران در برخی جاده ها مانند ریزش بهمن، مردم برای عبور از این مناطق باید تجهیزات کافی همچون زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

صادق ضیاییان با تاکید بر لزوم توجه به هشدارهای صادر شده درباره قدرت فعالیت سامانه‌ بارشی در کشور اظهار کرد: سامانه‌های بارشی هستند که از چند روز گذشته در پی هم به کشور نفوذ کرده‌اند. این بارش‌ها در شمال غرب کشور همچون جنوب استان آذربایجان غربی، شمال غرب استان کردستان و ارتفاعات استان اردبیل همچنین ارتفاعات استان آذربایجان شرقی به‌ویژه نیمه شمالی موجب بارش سنگین برف، مه گرفتگی، در مناطق کوهستانی کولاک برف و رخداد بهمن و تا حد صدور هشدار قرمز تشدید شده است.

وی افزود: در برخی استان‌ها همچون گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، شمال شرق خوزستان، ارتفاعات قزوین، البرز و تهران نیز طی امروز ( ۲۴ دی) موجب بارش باران و برف، مه گرفتگی، در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال بهمن می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: این بارندگی‌ها می‌توانند در جاده های مواصلاتی که بین استان‌های اردبیل، گیلان، شمال آذربایجان شرقی، جنوب غرب استان آذربایجان غربی قرار دارند مشکلاتی از جمله اختلال در ناوگان حمل و نقل عمومی، کاهش دید، بهمن، کولاک برف، انسداد جاده های مواصلاتی به‌ویژه در مناطق سردسیر و اختلال در انتقال نهاده‌های انرژی از جمله برق و گاز ایجاد کنند.

در این بین مناطق جنوب غرب استان آذربایجان غربی و شمال غرب کردستان بارش‌ برف شدیدتر و سنگین‌تری را تجربه خواهند کرد بنابراین مردم برای عبور از این مناطق باید تجهیزات کافی همچون زنجیر چرخ به همراه داشته باشند. جاده های واقع در البرز مرکزی نیز شاهد بارش برف و باران و مخاطرات ناشی از آن پدیده خواهند بود، هر چند که وخامت اوضاع به اندازه دیگر مناطق نیست اما همچنان باید مردم نکات ایمنی را در این مناطق رعایت کنند.

ضیاییان ادامه داد: این سامانه بارشی روز یکشنبه از کشور خارج می‌شود و روز دوشنبه (۲۵ دی) بارش‌های پراکنده‌ای را در برخی استان‌ها شاهد خواهیم بود اما عمده استان‌ها بدون بارش خواهند بود. این وضعیت جوی تا اواخر هفته ادامه دارد. روزهای پایانی هفته استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران خواهند داشت.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت ارتفاعات نیز اظهار کرد: کوهنوردی در رشته‌کوه البرز، البرز مرکزی، شمال استان تهران و استان البرز با مخاطراتی همراه خواهد بود بنابراین کوهنوردان از صعود به این ارتفاعات بپرهیزند. در صورت کوهنوردی نیز تجهیزات کافی به همراه داشته باشند و نکات ایمنی را رعایت کنند.

 ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید