تسکین آپنه خواب با کاهش چربی زبان

    کد خبر :672789

نتیجه یک مطالعه نشان می‌دهد که با کاهش میزان چربی در ناحیه زبان، می‌توان به تسکین علائم آپنه خواب کمک کرد.

 

آپنه خواب یک اختلال بالقوه جدی در خواب است که در آن تنفس مکررا متوقف و دوباره شروع می‌شود. احتمال ابتلا به این عارضه در تمامی افراد با هر وزنی وجود دارد هرچند چاقی فاکتور خطرزایی به حساب می‌آید.

 

اغلب به افراد مبتلا به آپنه خواب توصیه می‌شود که با کاهش وزن علائم بیماری خود را تسکین دهند؛ اکنون نتایج یک بررسی نشان می‌دهد کاهش میزان چربی در نواحی مشکل‌ساز مانند زبان می‌تواند در تسکین این بیماری موثر باشد.

 

محققان دانشگاه «پنسیلوانیا» در آمریکا که این مطالعه را انجام داده اند، می‌گویند: بیشتر افراد تصوری از چربی زبان ندارند، این در حالی است که آناتومی زبان نقش مهمی در آپنه خواب دارد.

 

محققان در این مطالعه برای تعیین نقش کوچک شدن زبان در تسکین علائم آپنه خواب، ۶۷ بیمار چاق را که برنامه کاهش وزن را دنبال می‌کردند، مورد بررسی قرار دادند. در مجموع ۴۷ نفر موفق به کاهش وزن شدند درحالیکه تعداد دیگری از آنان دچار اضافه وزن شده یا با تغییر وزن مواجه نشدند.

 

محققان متوجه شدند که کاهش وزن با بهبود علائم عارضه آپنه خواب همراه بود. این مطالعه نشان داد که میان کوچک‌تر شدن زبان و بهبود علائم بیماری ارتباط وجود داشته است.

 

مطالعات آینده حول این محور خواهد بود که آیا طراحی رژیم‌های غذایی کم چرب می‌تواند بر کاهش چربی زبان تاثیر داشته باشد یا خیر؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید