تسلا مدل S پلد موفق به شکستن رکورد پورشه تایکان در نوربرگ رینگ شد

  • خودرو
  • شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۶:۳۰
    کد خبر :844297
تسلا مدل S پلد موفق به شکستن رکورد پورشه تایکان در نوربرگ رینگ شد

تسلا مدل S پلد با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۳۵ ثانیه، رکورد جدیدی برای خودروهای برقی تولیدی در پیست نوربرگ‌رینگ ثبت کرد و توانست عملکردی بهتر از پورشه تایکان توربو در این پیست داشته باشد.

ایلان ماسک در حساب توییتر خود اعلام کرد که خودروی الکتریکی تسلا مدل S پلد رکورد جدیدی برای خودروهای برقی تولیدی در پیست ۱۲٫۸ مایلی (۲۰٫۶ کیلومتری) نوربرگ‌رینگ ثبت کرده است.

پست مدیرعامل تسلا در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که سدان برقی این شرکت در حالت کاملا فابریک و بدون هیچ‌گونه تیونینگ و تجهیزات اضافه، در زمان ۷ دقیقه و ۳۰٫۹۰۹ ثانیه با سرعت متوسط ۱۶۶٫۳۲ کیلومتر بر ساعت از پیست نوربرگ‌رینگ آلمان عبور کرده است.

رکورد تسلا مدل اس پلد دیروز ثبت شد و تصویری که ایلان ماسک در توییتر منتشر کرده است، زمان رکوردگیری دوم را ۷ دقیقه و ۳۵٫۵۷۹ ثانیه نشان می‌دهد که احتمالاً مربوط به مسیر طولانی‌تر (۰٫۱۴ مایل یا ٫۲۳۰ متر طولانی‌تر) است. تسلا ویدیوی رسمی از مدل S Plaid منتشر کرده است و همچنین ویدیوی دیگری از توریستن نیکو در یوتیوب وجود دارد که خودروی تسلا را در چند مکان مختلف در اطراف پیست نشان می‌دهد.

با ثبت زمان جدید، سدان الکتریکی تسلا رکورد قبلی خودروی برقی تولیدی را در نوربرگ‌رینگ که توسط پورشه تایکان توربو (۷ دقیقه و ۴۲ ثانیه در آگوست ۲۰۱۹) ثبت شده بود، شکست. به‌جرئت می‌توان گفت تلاش تسلا برای ثبت رکورد جدید خیلی آسان نبوده است و در اوایل ماه جاری، تسلا مدل S پلد در پیست نوربرگ‌رینگ احتمالاً در تلاش برای رسیدن به حداکثر سرعت تصادف کرد.

این نتیجه‌ی چشم‌گیری برای یک خودروی الکتریکی تولیدی به شمار می‌رود؛ اما ماسک اشاره می‌کند که خودرو کاملاً بدون تغییر بوده است. زمان ۷ دقیقه و ۳۰٫۹۰۹ ثانیه بسیار کمتر از خودروهای اسپرت احتراقی دودر در این مسیر است. اخیراً در ژوئن سال جاری، پورشه ۹۱۱ GT2 RS با کیت ارتقاء Manthey Racing مسیر ۲۰٫۶ کیلومتری نوربرگ‌رینگ را در زمان ۶ دقیقه ۳۸٫۸۳۵ ثانیه طی کرد.

در میان خودروهای سدان، وضعیت تفاوت زیادی دارد. تسلا مدل اس پلد به رقبایی مانند پورشه پانامرا توربو (۷ دقیقه و ۲۹٫۸۱ ثانیه)، آلفا رومئو جولیا QV (۷ دقیقه و ۳۲٫۰۰ ثانیه) و بی‌ام‌و M5 کامپتیشن (۷ دقیقه ۳۵٫۹۰ ثانیه) بسیار نزدیک است. به‌عنوان آخرین نکته، ایلان ماسک در توییتر اعلام کرد که گام بعدی برای مدل ارتقاءیافته تسلا مدل اس پلد با تجهیزات آیرودینامیک، ترمزهای کربنی و لاستیک‌های مخصوص پیست (همه کارهایی که می‌توان بدون تسلا در پیست انجام داد) انجام می‌شود.

به گزارش زومیت، مسئولان پیست نوربرگ‌رینگ بیانیه‌ی رسمی مطبوعاتی منتشر کرد که رکورد تسلا مدل اس پلد را برای خودروهای برقی تولیدی تأیید می‌کند. در این بیانیه آمده است که آندریاس سیمونسن به‌عنوان راننده پشت فرمان خودروی برقی تسلا حضور داشت و او مسیر ۲۰٫۸ کیلومتری پیست را در زمان ۷ دقیقه ۳۵٫۵۷۹ ثانیه طی کرد و حداکثر سرعت آن ۲۷۹ کیلومتر بر ساعت بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید