تزریق ۲ دوز واکسن کرونا برای زیارت عتبات توسط دولت عراق الزامی شد

    کد خبر :880518
تزریق ۲ دوز واکسن کرونا برای زیارت عتبات توسط دولت عراق الزامی شد

بر اساس بخشنامه سازمان هواپیمایی کشور عراق تمام مسافران و زائران این کشور باید علاوه بر ارائه نتیجه منفی آزمایش PCR با اعتبار ۷۲ ساعت قبل از ورود به عراق، گواهی دریافت دو دوز واکسن کرونا همراه با QR کد داشته باشند.

این امر در حالی است که پیش از این، عراق هنگام ورود به این کشور ارائه جوابیه منفی آزمایش کرونا را الزامی کرده بود و زائران بدون داشتن کارت واکسیناسیون نیز می‌توانستند به صورت هوایی به عراق سفر کنند. البته با تصمیم ستاد کرونای کشورمان، افرادی که در قالب کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت به عتبات مشرف می‌شدند، باید ۲ دوز واکسن کرونا تزریق می‌کردند. اما اکنون نه تنها وزارت بهداشت کشورمان، بلکه وزارت بهداشت عراق هم تزریق دو دوز واکسن و همراه داشتن کارت واکسیناسیون را الزامی کرده است.

البته دولت هنوز محدودیتی درباره واکسن‌های مورد پذیرش اعلام نکرده است. همچنین طبق بخشنامه سازمان هواپیمایی عراق، افراد زیر ۱۲ سال و افرادی که به دلایل پزشکی امکان دریافت واکسن را ندارند، به شرط داشتن گواهی و ارائه مدارک پزشکی از این شروط معاف هستند.

علاوه بر این، دولت عراق از امروز ارائه خدمات بانکی را نیز منوط به داشتن کارت واکسیناسیون کرده است تا از این طریق از سویه‌های جدید کرونا جلوگیری کند.

سفر به عتبات پس از لغو ویزای عراق برای سفرهای هوایی از سر گرفته شد و بسیاری از افراد بدون داشتن کارت واکسیناسیون امکان تشرف به عراق را داشتند. اما از این پس داشتن کارت واکسیناسیون برای سفرهای هوایی به عراق الزامی شده است.

منبع: فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید