تزریق دُز دوم واکسن «پاستوکووک» به اتمام رسید

    کد خبر :820597
تزریق دُز دوم واکسن «پاستوکووک» به اتمام رسید

مدیر کارآزمایی بالینی فاز ۳ واکسن کرونای تولید مشترک ایران و کوبا، آخرین اخبار از روند پیشروی پروژه ساخت این واکسن را تشریح کرد.

دکتر احسان مصطفوی، در توضیح جدیدترین اخبار از این مطالعه گفت: این طرح از ششم اردیبهشت ماه در شهر اصفهان آغاز شد و در ۸ شهر کشور داوطلبین وارد مطالعه شدند. تزریق اول واکسن خوشبختانه روی ۲۴ هزار نفر به پایان رسید و همچنین روز گذشته (۳۰ خرداد ماه) آخرین تزریق دُز دوم واکسن در شهر بابل انجام شد. همه افرادی که دُز اول را دریافت کردند، در یک ماهه گذشته تزریق دُز دوم را داشتند.

وی افزود: در مورد دو شهر زنجان و یزد نیز، یک ماه دیگر تزریق دُز یادآور را خواهیم داشت و داوطلبین در این شهرها ۳ دُز واکسن دریافت خواهند کرد.

عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران، تاکید کرد: در مورد کسانی که واکسن دریافت کردند حد مطلوب ایجاد ایمنی در آنها ۲ هفته بعد از تزریق دُز دوم است و ما مطالعه برای بررسی میزان اثربخشی واکسن را پس از ۲ هفته از تزریق دوم آغاز خواهیم کرد.

وی در خاتمه تاکید کرد: داوطلبین در بازه زمانی ۲ تا ۳ ماه از این زمان، مورد پیگیری قرار خواهند گرفت تا میزان کارآیی واکسن در کاهش موارد علامت‌دار و فرم‌های شدید بیماری کرونا مشخص شود.

منبع: ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید