ترکیب تیم ملی کشتی ایران مقابل آمریکا

  • ورزشی
  • شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ ۹:۱۷
    کد خبر :883777
ترکیب تیم ملی کشتی ایران مقابل آمریکا

هادی ساروی دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک توکیو در وزن ۹۷کیلوگرم فرنگی، مسافر جدید آمریکا خواهد بود.

بعد از کش و قوس‌های فراوان، درباره برگزاری یا عدم‌برگزاری دیدار دوستانه تیم‌ملی کشتی آزاد ایران و آمریکا در ۲۳‌بهمن‌ماه، به‌نظر این دیدار قطعی شده و ۲‌تیم درباره جزئیات این رقابت در حال گفت‌وگو و رایزنی هستند.

اختلاف نظرها

آمریکایی‌ها نفرات حاضر در این دیدار را اعلام کرده‌اند ولی تیم ایران هنوز ترکیب نهایی خود برای حضور در این رقابت دوستانه را مشخص نکرده است. آمریکایی‌ها در این دیدار چند چهره شاخص خود را در اختیار ندارند. دیوید تیلور در ۸۶‌کیلوگرم و کایل داک در ۷۴‌کیلوگرم ازجمله چهره‌های شاخص آمریکایی‌ها هستند که در این دیدار غایب خواهند بود. آمریکایی‌ها در وزن ۱۲۵‌کیلوگرم نماینده‌ای معرفی نکرده‌اند و به‌نظر تا این لحظه نتوانسته‌اند رضایت گیبل استیوسون برای حضور در این رقابت دوستانه را جلب کنند. استیوسون دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۲۰توکیو برای رویارویی با امیرحسین زارع، از اسپانسر این رقابت‌ها درخواست ۵۰هزار دلار کرده بود! از دیگر مسائل بین ایران و آمریکا اختلاف بر سر میزان ارفاق وزن و زمان برگزاری وزن‌کشی است.

آمریکایی‌ها درخواست ۳‌کیلو ارفاق وزن و زمان وزن‌کشی یک‌روز قبل از مسابقه را دارند و گویا ایران با این درخواست به کل مخالف است. به‌نظر کشتی‌گیران آمریکایی وزن‌کم‌کن هستند که چنین درخواستی داشته‌اند، این در حالی است که طبق قانون اتحادیه جهانی کشتی، وزن‌کشی صبح روز مسابقه انجام می‌شود.

با توجه به نفراتی که فدراسیون کشتی برای اخذ ویزایشان اقدام کرده، گویا ترکیب تیم ایران مقابل آمریکا به این شرح است؛ ۵۷‌کیلوگرم علیرضا سرلک، ۶۱‌کیلوگرم مجید داستان، ۶۵‌کیلوگرم رحمان عموزادخلیلی، ۷۰‌کیلوگرم عرفان الهی، ۷۴‌کیلوگرم یونس امامی، ۷۹‌کیلوگرم محمد نخودی، ۸۶‌کیلوگرم حسن یزدانی، ۹۲کیلوگرم کامران قاسمپور، ۹۷‌کیلوگرم مجتبی گلیج و ۱۲۵‌کیلوگرم امیرحسین زارع.

در بین نفرات احتمالی اعلام شده، به‌نظر باید منتظر حواشی پیرامون حضور مجید داستان و عرفان الهی که هر دو در مسابقات قهرمانی کشور شکست خورده‌اند بود. مجید داستان در مسابقات قهرمانی آسیا، امیدهای جهان و حتی قهرمانی کشوری شکست خورده ولی همیشه پای ثابت حضور در اردوهای تیم ملی بوده است.

یک فرنگی‌کار در بین آزادکاران

به گزارش همشهری‌آنلاین، در جریان رقابت دوستانه آزادکاران قرار است یک ‌دیدار در کشتی فرنگی هم بین آنجلو هنکوک دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۲۱با هادی ساروی دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک توکیو در وزن ۹۷‌کیلوگرم برگزار شود. هنکوک کشتی‌گیر مطرح آمریکایی‌ها در رشته فرنگی است که در رقابت‌های پان‌امریکن در سال۲۰۲۰هم توانست مدال طلا کسب کند. در جهانی نروژ، ساروی و هنکوک با یکدیگر روبه‌رو نشدند و رویارویی در تگزاس نخستین مصاف آنها خواهد بود. در این دیدار قرار است حمید سوریان نایب‌رئیس فدراسیون کشتی و دارنده ۷ مدال طلای جهان و المپیک مربیگری ساروی را بر عهده داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید