تردید سفرای سابق آمریکایی درباره توان واشنگتن برای مهار ایران!

    کد خبر :121985

چند سفیر سابق آمریکا در عراق، ترکیه و سوریه ضمن ابراز تردید درباره کارآمدی مواضع دونالد ترامپ در قبال ایران، نسبت به توان واشنگتن برای «مهار» تهران در منطقه ابراز تردید کردند.

در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه مواضع ضد ایرانی خود قرار است امروز جمعه راهبردش در قبال این کشور را اعلام کند، سفرای پیشین آمریکایی تردیدشان را درباره توان واشنگتن برای «مهار» تهران در منطقه ابراز داشتند.

طبق گزارش برخی رسانه‌‎های غربی، دونللد ترامپ که بارها علیه مواضع ایران در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه اظهارنظر کرده، درصدد قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی است.

این در حالی است که نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نقش فعالی در کمک کشورهای منطقه در مبارزه با گروه‌های تروریستی ایفا کرده است.

دولت آمریکا می‌گوید باید با اقدامات منطقه‌ای ایران که تهدیدی علیه منافع این کشور و متحدان این کشور است، مقابله شود.

به گزارش «المانیتور»، حالا چند تن از سفرای سابق آمریکا در کشورهای منطقه، درباره توان واشنگتن برای «مهار ایران در منطقه» ابراز تردید کرده‌اند.

«رایان کروکر» سفیر پیشین آمریکا در سوریه در این باره گفت: «من گزینه‌های خوبی در مقابل ایران در عراق و سوریه نمی‌بینم. آنها(ایرانی‌ها) به آسانی قانع نخواهند شد و من فکر نمی‌کنم ما(آمریکا) ابزارهای مورد نیاز برای عقب راندن آنها را در اختیار داشته باشیم».

«جیمز جفری» سفیر پیشین آمریکا در عراق و ترکیه درباره مواضع دولت کنونی آمریکا اینطور اظهارنظر کرد: «من هیچ نشانه‌ای از اینکه یک سیاست عینی و خاص ایران وجود داشته باشد، ندیدم. ما داریم به سعودی‌ها در یمن مکم می‌کنیم اما جدای از اینکه رئیس‌جمهور در حال بازنگری برجام است، سیاستی(در قبال ایران) وجود ندارد».

فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید