تردمیل و دوچرخه ثابت بهترین دستگاه های ورزش هوازی

    کد خبر :899110

تردمیل و دوچرخه ثابت ها از بروز ترین وسایل باشگاهی و ورزشی می باشند.همواره فناوری و اطلاعات با لایه‌ها و زوایای گوناگون زندگی انسان، پیوندی استوار داشته و درتحقق رویاهای افراد نقش بسزایی دارند. در این میان یکی از ثمره‌های تکنولوژی، تولید دستگاه‌های شبیه‌ ساز است. دستگاه‌هایی که کار آنها بازنمایی و تقلید موقعیت‌هاست. زمانی از شبیه سازی استفاده می‌شود که نتوان از سیستم واقعی استفاده کرد.

مثلا زمانی از تردمیل یا دوچرخه ثابت به جای دویدن و دوچرخه سواری در فضای باز استفاده می‌شود که موقعیت رفتن به فضای بیرون از خانه برای فرد فراهم نیست. یا زمانی از از صندلی ماساژور استفاده می‌شود که سیستم واقعی یعنی شخص ماساژور در دسترس نباشد و یا زمانی از ماشین شارژی به جای ماشین واقعی استفاده می‌شود که احساس شود درگیر شدن با سیستم واقعی خطرناک است. ما در این مقاله سعی داریم تردمیل و دیگر وسایل شبیه ساز را معرفی کرده و به بررسی جایگاه آنها در زندگی روزمره انسان‌ها یپردازیم، با ما همراه باشید.

تردمیل و جایگاه آن در زندگی انسان

تردمیل یکی از بهترین دستگاه‌های شبیه ساز برای ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی و دویدن است.

امروزه سبک زندگی نوین، که همواره با بی‌تحرکی ومشکلات روزمره همراه است باعث شده تا انسانها کمتر به سلامتی و تناسب اندام خود توجه داشته باشند و نتوانند در فضای آزاد و در محیط باز به راحتی به ورزش بپردازند. تردمیل این امکان را برای شما فراهم کرده است که در یک فضای بسته مانند خانه یا یک باشگاه به راحتی بتوانید کیلومترها بدوید؛ بدون آن که مسافتی را طی کرده باشید. از نگاه پزشکی، پیاده‌ روی و دویدن نرم در تقویت عضلات پا، مفاصل و تراکم استخوان‌ها مفید بوده و در بهبود عمل‌کرد قلب که باعث افزایش سطح اکسیژن خون می‌شود نقش بسزایی دارد.

همچنین این ورزش در کاهش وزن، چربی سوزی و عضله سازی بسیار مفید است بنابراین تردمیل با شبیه سازی یک مسیر به شما این امکان را می دهد که در محیط کوچک خانه یا باشگاه به راحتی به این ورزش بپردازید. از دیگر فواید تردمیل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

فواید ورزش با انواع تردمیل

♦ کار کردن با تردمیل برای همه گروه سنی امکان پذیر و راحت است.

♦ در هر شرایط آب و هوایی و در هر زمان از شب یا روز، به راحتی می‌توانید ورزش‌های هوازی را انجام دهید.

♦ برخلاف دویدن در فضای باز که همواره با پستی و بلندی زمین همراه است، سطح تردمیل صاف است و ایمنی در دویدن را برای شما فراهم می کند.

♦ دویدن در سربالایی و سطح شیب دار را برای شما شبیه سازی می کند.

♦ بعضی از تردمیل ها اطلاعاتی از وضعیت جسمانی شما در هنگام دویدن مانند ضربان قلب، میزان کالری مصرفی و میزان مسافت طی شده را در اختیارتان می‌گذارد. دستگاه‌های تردمیل در انواع مختلف با کارآیی متفاوت به بازار عرضه شده اند که شامل دستگاه تردمیل خانگی، باشگاهی، یک منظوره و چند منظوره هستند.

دوچرخه ثابت و جایگاه آن در زندگی انسان

دوچرخه ثابت یکی دیگر از وسایل شبیه ساز برای ورزش هوازی، استفاده از دوچرخه ثابت است. این وسیله از جمله دستگاه‌های ورزشی خانگی و باشگاهی است که نسبت به تردمیل فضای کمتری اشغال کرده و سروصدای کمتری هم تولید می‌کند. از نگاه پزشکی دوچرخه ثابت برای بهبود دستگاه تنفسی، تقویت قلب‌وعروق، چربی سوزی و کاهش وزن بسیار مفید است و قدرت ماهیچه‌ها و تحرک مفاصل را افزایش می‌دهد. از دیگر مزایای این وسیله ورزشی می‌توان به ایمنی بالا در هنگام رکاب زدن، قابل استفاده در هر شرایط آب‌وهوایی و قابل استفاده در هرزمان از شبانه روز اشاره کرد. این دستگاه در انواع مختلف به صورت دستگاه ثابت نشسته، ایستاده و اسپینینگ طراحی و ساخته شده است.

مبل ماساژور و جایگاه آن در زندگی انسان‌ها

صندلی ماساژور یکی دیگر از وسایل شبیه ساز است که به صورت هوشمند و اتوماتیک، روش‌های ماساژ بدن را اجرا می‌کند. برنامه‌های تنظیم شده بر روی این دستگاه، بسیار متنوع است و می‌توان ماساژ با آن را متناسب با بدن زن یا مرد تنظیم کرد. این دستگاه بیشتر حرکات یک ماساژ واقعی مانند مالش سطحی وعمیق، حرکت لرزش، ورز دادن، حرکت سراندن یا فشردن را به راحتی شبیه سازی می‌کند. امروزه به دلیل زندگی پر تنش و استرس‌زا بسیاری از افراد به دنبال یک آرامش و ریلکسیشن نسبی می‌باشند و دستگاه ماساژور بهترین راه برای رفع این خستگی جسمی و روحی است. همچنین این دستگاه، وسیله ای مناسب برای ورزشکاران بعد از یک تمرین سخت و طاقت فرسا جهت رفع گرفتگی عضلات محسوب می‌شود. از نگاه پزشکی نیز ماساژ بدن، یکی از موثرترین و بهترین روش‌ها برای درمان دردهای سیاتیک، کمر درد، آرتروز و مشکلات بدخوابی می‌باشد و در پیشگیری از بیماری واریس، کوفتگی، گرفتگی عضلات و بهبود گردش خون بسیار مفید است.

ماشین‌ شارژی و جایگاه آن در زندگی انسان

اگر کودک شما به رانندگی علاقه‌مند است و می‌خواهد تجربه یک رانندگی واقعی را داشته باشد؛ شما می‌توانید این رویا را برایشان به واقعیت تبدیل کنید. ماشین‌های  شارژی یک شبیه ساز خوب از یک ماشین واقعی به حساب می آیند این دستگاه شبیه ساز، وسیله سرگرم کننده و مهیج برای کودکان شماست. در واقع وسیله‌ای است که با باتری و موتور الکتریکی حرکت می‌کند.  باتری‌های آن قابل شارژ بوده و دارای ریموت کنترل، جهت به دست گرفتن کنترل حرکت توسط والدین است.

این ماشین‌ها در انواع مختلف تک موتوره، دو موتوره و چهار موتوره در بازار موجود هستند. ماشین‌های تک موتوره اولین نسل تولید شده از این شبیه سازها می‌باشند و نسبت به دو مدل دیگر ارزان‌ترند، بنابراین گزینه خوبی برای هدیه دادن هستند. ماشین‌های دو موتوره دومین سری از این وسیله شبیه ساز محسوب می‌شوند که سرعت آنها معمولاً ثابت بوده و دارای یک دنده هستند که کودک را قادر می‌سازد ماشین را به جلو و عقب براند. ماشین‌های ۴ موتوره، نسل جدید از ماشین‌های شارژی بوده و دارای چند مدل از سرعت می‌باشند و می‌توان به وسیله دنده، سرعت آنها را تنظیم و کم یا زیاد کرد. دارای قدرت بیشتری نسبت به دو نسل قبلی بوده و قادر به حمل هم‌زمان دو کودک است.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم چهار مورد از دستگاه‌های شبیه‌ساز که در زندگی انسان‌ها نقش دارند را به شما معرفی کنیم. فروشگاه اینترنتی روزان‌ کالا ارائه کننده لوازم باشگاهی و سرگرمی مفتخر است این شبیه‌سازها را با کیفیت بالا، قیمتی مناسب و ارائه ضمانت کالا در اختیار شما مصرف کنندگان عزیزقرار دهد. جهت خرید تردمیل، دوچرخه ثابت، ماشین شارژی، صندلی ماساژور و انواع لوازم ورزشی و سرگرمی دیگر می‌توانید به سایت  http://www.rozankala.com/ مراجعه نمایید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید