ترامپ هم نتوانست سفر «توریست‌ها» به ایران را کمرنگ کند /سی‌ان‌ان: جوانان اروپایی با کوله‌پشتی راهی ایران می‌شوند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ۱۷:۳۵
    کد خبر :99513

رسانه آمریکایی در گزارشی به رونق توریسم در ایران پرداخته است.
سی ان ان مانی در گزارشی به رونق توریسم در ایران بعد از برجام پرداخته و تاکید کرده است حتی تهدیدات ترامپ هم رونق را تحت تاثیر قرار نداده است.

به گزارش نامه نیوز، در این گزارش آمده است؛ پس از برداشته شدن تحریم ها ایران توانسته بازگشت شکوهمندانه ای را در صنعت توریسم داشته باشد.

ترامپ هم نتوانست سفر «توریست‌ها» به ایران را کمرنگ کند /سی‌ان‌ان: جوانان اروپایی با کوله‌پشتی راهی ایران می‌شوند /دردسرهای مالی تحریم هنوز پابرجاست /هتل‌ها و شرکت‌های هواپیمایی در صف ورود به ایران
بر اساس آمارهای رسمی، بیش از ۶ میلیون نفر تا آخر ماه مارچ ۲۰۱۷ به ایران سفر کردند که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته و سه برابر میزان توریستی بوده که در سال ۲۰۰۹ به ایران سفر کردند.

توریست ها پس از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ بین تهران و کشورهای 5+1 و برداشته شدن تحریم ها در سال های اخیر به ایران سفر کردند.

خطوط هوایی اروپا مانند بریتیش ایرویز و لوفتانزا مجددا پروازهای خود را به ایران از سر گرفتند و از سوی دیگر مقامات ایرانی می توانند به راحتی درخواست ویزا کنند. با توجه به ورود راحت مردم به این کشور، افرادی که خواستار ماندن در ایران و اقامت در ایران هستند، افزایش پیدا کرده است. همین اتفاق ها موجب شده است که سرمایه گذاری و تجارت خارجی در ایران افزایش پیدا کند.

این گزارش در ادامه نوشته است؛ برخلاف برخی شرکت های غربی که نگران هستند که ترامپ مجددا تحریم ها را بر علیه ایران افزایش دهد، شرکت ها و هتل های بین المللی به سرعت در حال توسعه کارهایشان در ایران هستند.

آکور فرانسه اولین شعبه خود را در سال ۲۰۱۵ در ایران افتتاح کرد و در حال حاضر دو هتل در ایران دارد. ملیای اسپانیا هم سال آینده اولین هتل خود را در ایران تاسیس خواهد کرد. روتانای امارات متحده نیز در حال تاسیس یک هتل است که سال آینده باز می شود و برنامه دارد تا سال ۲۰۲۰ سه هتل دیگر تاسیس کند.

ایزی هتل نیز اعلام کرد که با ایران در ماه جولای قراردادی امضا کرده که قرار است ۵۰۰ اتاق به این کشور تحویل دهد.

بازار توریست ایران برای شرکت های دیگر نیز جا دارد. ایران می خواهد تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۲۰ میلیون توریست جذب کند.

در حال حاضر خیلی از افرادی که به این کشور سفر می کنند، جوانان اروپایی و آسیایی با کوله پشتی ساده هستند که جذب تاریخ و فرهنگ قدیمی ایران شدند. به گفته جلال راشدی که چندین هتل در ایران دارد این مسافران به دنبال هتل ها با هزینه های کم هستند. او اتاق و صبحانه همراه با اینترنت را شبی ۱۵ دلار کرایه می دهد.

راشدی به سی ان ان گفته است که توریست های جوانی که به ایران سفر می کنند به شدت افزایش پیدا کرده است.

براساس آماری که انجمن اقتصادی جهانی اعلام کرده، ایران ارزان ترین کشور برای مقصد توریستی است. اما آمریکایی ها، کانادایی ها و انگلیسی ها برای سفر به این کشور نیاز به ویزا دارند.

از طرف دیگر به دلیل ماندن برخی تحریم ها در ایران، مسافران کشورهای غربی به سختی می توانند پول های خود را منتقل کنند یا در ایران با کارت هایشان خرید کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید