ترامپ: دیوار مرزی با مکزیک مانند دیوار اطراف خانه اوباما است

    کد خبر :456516

رئیس جمهور آمریکا در توئیتی دیواری که برای محافظت از حریم خصوصی بارامک اوباما در اطراف خانه او در واشنگتن دی سی کشیده شده را برای توجیه ساخت دیوار در مزر آمریکا با مکزیک مورد استناد قرار داد.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری پایگاه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این توئیت نوشت، سازه آجری که براساس گزارش‌ها سال گذشته میلادی در اطراف خانه خانواده اوباما در کالوراما ایجاد شد “کاملا برای ایمنی و امنیت آنها لازم بوده است”.

ترامپ در ادامه این توئیت نوشت، “کشور آمریکا هم به همین دیوار فقط در یک معادل کمی بزرگتر احتیاج دارد.” ترامپ نوشت: خانم و آقای اوباما در اطراف عمارتشان در واشنگتن دی سی یک دیوار 10 فوتی ساخته و دارند. من موافقم که این کاملا برای امنیت و ایمنی آنها لازم است. کشور آمریکا نیز به همین چیز احتیاج دارد فقط در یک نسخه کمی بزرگتر.

دو سال پیش رسانه TMZ نخستین بار گزارش کرد خانواده رئیس جمهور سابق آمریکا برای تقویت امنیت خانه خود در واشنگتن دی سی مجوز گرفتند. این سازه در تصاویری که از آن انتشار یافته مثل یک حصار امنیتی اما ساخته شده از آجر بوده و گزارش شد که ساخت آن در سال 2017 تکمیل شد.

رئیس جمهور فعلی آمریکا مدت‌ها است بر ایجاد دیوار در مزر با مکزیک تاکید می‌کند و یکی از وعده‌هایی بود که قبل از انتخابات داد اما در عین حال چندبار نیز مدعی شده که مکزیک باید پول ساخت آن را بدهد.

اخیرا مسئله دریافت بودجه این دیوار محل اختلاف شدید بین دونالد ترامپ با دموکرات‌ها در کنگره شده است؛ اختلافی که باعث تعطیلی بخش‌های از دولت آمریکا شده است. در این مناقشه ترامپ تقاضای دریافت 5 میلیارد دلار بودجه برای دیوار را داشته اما با مخالفت دموکرات‌ها روبه رو شده و آنها تاکید داشتند که تنها با اختصاص بودجه 1.3 میلیارد دلاری برای امنیت مرز موافق هستند.

روز یکشنبه سناتور لیندسی گراهام اظهار کرد، در جریان یک نهار خصوصی با دونالد ترامپ دریافته که او در تعهدش به این که پول امنیت مرزی را به دست بیاورد مصمم است.

او به خبرنگاران گفت: هرگز قرار نیست توافقی برقرار شود که در آن پولی برای موانع فیزیکی وجود نداشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید