تداوم نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر ایران

    کد خبر :699522

روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست نوشت، یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به برخی سوالات این روزنامه درباره بازرسی برنامه هسته‌ای ایران گفت که آژانس به طور مداوم شاهد وضعیت شیوع ویروس کرونای جدید است اما در زمینه نظارت بر مواد هسته‌ای در [برنامه هسته‌ای] ایران یا در جایی دیگر «دقیقه‌ای از پای نخواهد نشست».

این سخنگوی آژانس در ادامه گفت: با وجود برخی ممنوعیت‌هایی که به خاطر شیوع این بیماری در سفرها پیش آمده است، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به فعالیت‌های دیده‌بانی‌اش در ایران و جاهای دیگر ادامه داده، از اجرای موثر حکم آن اطمینان حاصل می‌کند و در عین حال اقدامات مناسب را هم برای حفظ امنیت کارکنانش انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا،اورشلیم پست همچنین برخی سوال‌ها را در زمینه چالش‌هایی که آژانس برای تداوم بازرسی فیزیکی در ایران با آن‌ها روبه‌رو است، چگونگی غلبه بر این چالش‌ها و مواردی که ممکن است تلاش‌های این نهاد نتیجه مطلوب را نداشته باشد مطرح کرد.

سخنگوی آژانس به طور مستقیم به سوالات درباره این مسائل پاسخ نداد، اگرچه به چالش‌هایی که در سفرها پیش آمده است اشاره کرده و گفت که آژانس به طور موفقیت‌آمیزی برای دسترسی فیزیکی به تاسیسات اتمی در جایی که لازم باشد، از موانع عبور کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید