تخمه آفتابگردان چینی به اسم دانه‌های روغنی وارد می‌شود

    کد خبر :233707

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل گفت: واردات تخمه چینی به نام واردات دانه‌های روغنی و به منظور روغن‌کشی وارد کشور می‌شود اما به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش بازتاب به نقل از ایلنا، مصطفی احمدی رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل در خصوص قیمت آجیل و خشکبار برای بازار شب عید اظهار کرد: برای شب عید کمبودی احساس نمی شود و آجیل و خشکبار به اندازه کافی برای بازار شب عید فراهم شده است. از نظر مقدار جنس هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: قیمت محصولات خشکباری در این سه هفته افزایش نداشته و اعضای این اتحادیه به دنبال این هستند که اجناس خود را بفروشند تا نقدینگی خود را افزایش دهند بنابراین به دنبال گران کردن و گران شدن اجناس نیستند. ما امیدواریم در بیست روز آینده هم این شرایط تداوم داشته باشد و افزایش قیمت نداشته باشیم.

احمدی در رابطه با قیمت اقلام گران قیمت مانند پسته خاطرنشان کرد: قیمت مصوبی برای محصولات خشکباری نداریم و اعلام قیمتی صورت نمی‌گیرد. قیمت اصلی ما قیمت کف بازار حساب می شود اما در این مدت اجناس افزایش قیمت نداشتند. اتحادیه با گرانفروشان برخورد می کنند و همشهریان در صورت مشاهده با تلفن 33112313 به ما اطلاع دهند تا ما با متخلفان برخورد کنیم. فروشندگان برای شب عید نه اجناس را گران خواهند کرد و نه اجازه این کار را دارند.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل با اشاره به فروش تخمه آفتابگردان وارداتی در خشکبار فروشی ها تصریح کرد: واردات تخمه آفتابگردان چینی حدود 4 سال است که انجام می‌شود و این موضوع صحت دارد. این تخمه چند سالی است که به اسم دانه های روغنی وارد کشور می شود اما وارد بازار شده و در آجیل فروشی‌ها به فروش می رود.

وی افزود: قیمت تخمه چینی به خاطر اینکه 4 هزار تومان نسبت به تولید داخلی ارزانتر است، بسیار مورد استقبال قرار گرفته اما درحال حاضر به خاطر تغییرات در قیمت ارز بازار تخمه داخلی هم بهتر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید