تخلف باشگاه دیوید بکام محرز شد

  • ورزشی
  • سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ۱۶:۱۵
    کد خبر :685360

باشگاهی که بکام ۱۰ درصد سهام آن را در اختیار دارد و قرار است از ماه آینده اولین فصل حضورش در لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا (MLS) را تجربه کند، سال ۲۰۱۸ با نام تجاری «اینتر میامی» تأسیس شد و نماد آن هم شباهت فراوانی به نماد آبی‌و‌مشکی‌پوشان شهر میلان دارد.

این موضوع برای باشگاه اینتر مشکلاتی جدی به وجود آورده است، چون این باشگاه ایتالیایی سال ۲۰۱۴ با ثبت تجاری نام خود در سازمان نام‌ها و جواز‌های تجاری آمریکا، حق انحصاری استفاده از نام تجاری «اینتر» و امتیازات حقوقی و بازرگانی مرتبط با آن را در تمامی نقاط دنیا از جمله آمریکای شمالی از آن خود کرد. از این رو وکلای باشگاه اینتر از دو سال پیش برای احقاق حقوق تجاری خود دست به کار شدند.

وکلای MLS و اینتر میامی در اولین واکنش به شکایت باشگاه اینتر، مدعی شدند باشگاه‌های فراوانی در سراسر دنیا در بخشی از نام خود از نام اینتر استفاده می‌کنند و از این رو استفاده باشگاه تازه تأسیس آمریکا از نام اینتر نفی کننده حقوق تجاری طرف ایتالیایی نیست. البته این ادعا مورد پذیرش قاضی رسیدگی کننده به پرونده قرار نگرفته است و به این ترتیب اولین مرحله از نبرد حقوقی دو باشگاه اینتر میلان و اینتر میامی به سود طرف ایتالیایی خاتمه یافته است. با این حال باید دید که آیا صدور این حکم، در نهایت تیم دیوید بکام را مجاب به تغییر نام خواهد کرد یا نه.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید