تخلفاتی که موجب توقیف موتورسیکلت می‌شود

    کد خبر :1028431
تخلفات توقیف موتورسیکلت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تخلفاتی را که سبب توقیف موتورسیکلت‌ها می‌شود، تشریح کرد.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور درباره اینکه چه تخلفاتی منجر به توقیف موتورسیکلت‌ها و انتقال آن به پارکینگ خواهد شد، گفت: برابر ماده 20 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی با این دسته از تخلفات برخورد خواهد شد.

بنابراین تخلفاتی نظیر عبور از پیاده‌رو، عبور خلاف جهت، عبور از خط ویژه، نداشتن کلاه ایمنی، حمل بار یا سرنشین نامتعارف، عبور از چراغ قرمز و تخلفات پلاک اعم از نداشتن پلاک یا مخدوش بودن آن جزو مواردی است که می‌تواند منجر به توقیف موتورسیکلت شود.

وی درباره اینکه این مدت توقیف موتورسیکلت‌های متخلف چقدر خواهد بود، نیز اظهارکرد:‌ برابر قانون، اگر موتورسواران مرتکب چنین تخلفاتی شوند، برای بار اول موتورسیکلتشان به مدت یک هفته و برای بار دوم و پس از آن موتورسیکلتشان به مدت یک ماه توقیف می‌شود. ضمن اینکه برای ترخیص موتورسیکلت نیز باید نسبت به پرداخت جرائم اقدام کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین از موتورسیکلت سواران خواست که حتما نسبت به دریافت گواهینامه و همراه داشتن مدارک معتبر در حین استفاده از موتورسیکلت اقدام کرده و به قوانین و مقررات رانندگی احترام بگذارند.

برابر ماده۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، کلیه قوانین و مقررات عمومی مربوط به حمل‌ونقل و عبورومرور در مورد موتورسیکلت‌ها نیز جاری است. حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیرمتعارف، حرکت نمایشی مارپیچ، تک‌چرخ، حمل یدک، عدم استفاده از کلاه ایمنی و تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی با موتورسیکلت تخلف محسوب شده و مأموران موضوع ماده(۲) این قانون موظفند ضمن صدور قبض جریمه نسبت به توقیف موتورسیکلت حداکثر به مدت یک هفته و در صورت تکرار یک ماه اقدام کنند.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید