تحصیل رشته‌ های کامپیوتری در کانادا

    کد خبر :1029418

عصر امروز، عصر دیجیتال است و صنایع مختلف در سراسر دنیا بر مبنای برنامه های نرم افزاری و داده های آن ها کار می کنند. به عبارت دیگر در حال حاضر تمامی مشاغل تحت تاثیر مهندسی کامپیوتر و فناوری ارتباطات و اطلاعات قرار دارند. از این رو تحصیل در رشته های علوم کامپیوتر در دانشگاه های برتر جهان مزیت بزرگی به شمار می آید. امروزه یکی از بهترین مقاصد تحصیلی علوم کامپیوتر، کشور کانادا است.  با تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا، دانش کاملی از سیستم های نرم افزاری، تعامل انسان و کامپیوتر، مدل سازی محاسباتی و هوش مصنوعی به دست خواهید آورد. بنابراین اگر علاقه مند به تحصیل در کانادا هستید، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مزیت های تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا

قبل از انجام هر کاری باید مزایای آن را به طور کامل بررسی کنید. تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا می تواند مزیت های بی شماری برای شما به همراه داشته باشد که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

♦ تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا به شما مهارت های فنی و دانش لازم برای موفقیت در زمینه های مختلف به ویژه IT را می دهد.

♦ دانشگاه های کانادایی فرصت کارآموزی در شرکت های پیشرو، در زمینه فناوری را برای شما فراهم می کنند.

♦ هزینه زندگی و تحصیل در کانادا نسبت به کشور های هم رده آن کمتر است.

♦ اقتصاد کانادا بسیار قوی و با ثبات است و فرصت های زیادی برای فارغ التحصیلان علوم کامپیوتر در این کشور وجود دارد.

♦ کانادا کشوری پیشرو در زمینه فناوری و نوآوری است؛ بنابراین شما می توانید با تحصیل در کانادا در رشته مهندسی کامپیوتر به امکانات پیشرفته، نوآوری های و امکانات جدید دسترسی داشته باشید و با محققان برجسته ای در این زمینه کار کنید.

شرایط پذیرش در رشته های علوم کامپیوتر در کانادا

شرایط پذیرش بسته به دانشگاه و نوع برنامه تحصیلی متفاوت است؛ اما شرایط اولیه به این شرح است:

کارشناسی:

♦ حداقل 12 سال تحصیلات رسمی به همراه مدارک دقیق آن.

♦ مدرک زبان آیتلس یا تافل در سطح پیشرفته

کارشناسی ارشد:

♦ مدرک لیسانس مرتبط با علوم کامپیوتر از یک دانشگاه یا موسسه معتبر.

♦ مهارت های زبان در سطح پیشرفته.

♦ سابقه کار (این مورد فقط برای برخی از برنامه های تحصیلی صادق است.)

دوره های برتر تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا

باتوجه به بررسی های انجام شده برترین دوره های تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا عبارت اند از:

تحصیل در رشته هوش مصنوعی در کانادا

مطمئنا هوش مصنوعی یکی از بهترین رشته ها برای تحصیل کانادا است. هوش مصنوعی یا AI شاخه ای از علوم کامپیوتر است که روی تولید ماشین های هوشمند با توانایی های انسانی، تاکید دارد. امروزه تصور دنیایی بدون هوش مصنوعی کمی دشوار است؛ زیرا هر صنعتی سعی می کند از این فناوری جدید در امور تجاری خود استفاده کند. با تحصیل در رشته هوش مصنوعی، می توانید به عنوان مهندس سخت افزار، مهندس نرم افزار، مهندس یادگیری ماشین،  مهندس پژوهش، دانشمند داده و یا توسعه دهنده هوش تجاری، مشغول به کار شوید. هوش مصنوعی در طیف گسترده ای از زمینه ها، از جمله امنیت، مراقبت های بهداشتی، امور مالی و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: پردرآمدترین زبان برنامه نویسی در کانادا

تحصیل در رشته مدیریت پایگاه داده در کانادا

با تحصیل در دوره های مدیریت پایگاه داده دانشگاه های کانادایی می آموزید که چگونه پایگاه های داده و سرور های مختلف آن را مدیریت کنید. در این برنامه تحصیلی دوره های مختلف از جمله  Oracle Workforce Development و آموزش SQL (زبان پرس و جوی ساختاریافته) که پر درآمدترین زبان برنامه نویسی در کانادا است،  ارائه می شود. بسیاری از کالج های کانادایی دوره دیپلم مدیریت پایگاه داده را نیز ارائه می دهند. دانشجویان پس از گذراندن این دوره می توانند در زمینه ها و موقعیت های شغلی مختلفی همچون مدیر پایگاه داده، مهندس پایگاه داده، مهندس داده و… فعالیت کنند.

تحصیل در رشته امنیت سایبری در کانادا

امنیت سایبری یکی از پرتقاضاترین زیرشاخه های تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا است که هدف اصلی آن ارائه اطلاعات و آگاهی دادن به دانشجویان برای دفاع از زیر ساخت ها، داده های حساس، سیستم ها و شبکه های مختلف در برابر حملات سایبری است.  از جمله موقعیت های شغلی موجود برای افراد علاقه مند به تحصیل در کانادا، در رشته امنیت سایبری می توان به هکر سفید، تحلیلگر آسیب ‌پذیری، افسر ارشد امنیت اطلاعات (CISO)، تحلیلگر امنیت سایبری و… اشاره کرد.

تحصیل در رشته علوم داده در کانادا

رشته علوم داده رشته‌ ای است که دانشجویان متقاضی تحصیل در آن با حجم زیادی از داده ‌ها سروکار دارند و از ابزار ها و روش ‌های پیشرفته ای برای کشف الگو های پنهان، تولید داده‌ های مفید و تصمیم‌ گیری‌ های حیاتی تجاری استفاده می‌ کنند. بعد از تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا و تبدیل شدن به یک متخصص علوم داده، می توانید به عنوان یک دانشمند یادگیری ماشین، دانشمند داده، مهندس یادگیری ماشین، معمار برنامه ها، معمار زیرساخت، معمار سازمانی و مهندس داده کار کنید.

تحصیل در رشته رباتیک در کانادا

اگر فرد متفکری هستید، بهترین رشته برای تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا، برای شما رشته رباتیک است. تحصیل در رشته رباتیک می تواند یکی از مهم ترین تصمیمات شما برای ساختن آینده ای روشن باشد. رباتیک علم ساخت، طراحی، بهره برداری و کاربرد ربات ها در علوم مختلف است. این برنامه تحصیلی  یک زمینه چند رشته ای است که شامل مکاترونیک، هوش مصنوعی،  فناوری نانو و مهندسی زیستی می شود. تحصیل در کانادا در رشته رباتیک این فرصت را برای شما فراهم می کند تا عملکرد خلاقانه ای داشته باشید و بتوانید در ابتکارات و فعالیت های جدید شرکت کنید.

دانشگاه های برتر برای تحصیل علوم کامپیوتر در کانادا

بیش از 90 دانشگاه مختلف در کشور کانادا این رشته ها را ارائه می دهند که بهترین آن ها عبارت اند از:

♦ دانشگاه جزیره پرنس ادوارد

♦ دانشگاه ساسکاچوان

♦ دانشگاه رویال رودز

♦ دانشگاه مانیتوبا

♦ دانشگاه فرلی دیکینسون

♦ دانشگاه ویلفرد لوریر

♦ دانشگاه لورنتین

♦ دانشگاه سنت مری

♦ دانشگاه ترنت

♦ دانشگاه رودخانه تامپسون

♦ دانشگاه آلگوما

هزینه دروه های علوم کامپیومتر برای دانشجویان بین المللی

میزان هزینه دوره های مختلف بنا بر شرایط و رشته مورد نظر متفاوت است و تعیین دقیق رقم ممکن نیست؛ اما به طور کلی هزینه تحصیل در رشته های محبوب این حوزه برای دوره کارشناسی بین 1535 تا 55500 و برای دوره کارشناسی ارشد به طور متوسط بین 8000 تا 18000 دلار کانادا است.

جمع بندی

تحصیل مهندسی کامپیوتر در کانادا این امکان را برای شما فراهم می کند تا در محیطی پیشرفته و نوآور، تجربه های بزرگی کسب کنید. دانشگاه های کانادایی در زمینه علوم کامپیوتر، مهارت بالایی دارند و مدارک صادر شده از دانشگاه های این کشور در سطوح جهانی به رسمیت شناخته می شوند. بنابراین شما می توانید به راحتی بعد از فارغ التحصیلی در هر نقطه از جهان شغل مناسبی برای خود پیدا کنید. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه اپلای و دریافت ویزای تحصیلی به سایت سیم آخر مراجعه نمایید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید