رئیسی: تحریم های آمریکا تاثیری بر اراده ملت های مستقل جهان ندارد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ ۱۰:۰۷
    کد خبر :874929
تحریم های آمریکا تاثیری بر اراده ملت های مستقل جهان ندارد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه شب در تماس تلفنی «دانیل اورتگا» رئیس جمهور نیکاراگوئه با تبریک انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری، به اهمیت تحکیم و تعمیق روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: ایران و نیکاراگوئه از ظرفیت‌های گسترده‌ای در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، برخوردارند و مقامات سیاسی و اقتصادی دو کشور می‌توانند این ظرفیت‌ها را به نفع پیشرفت و رفاه دو ملت فعال کنند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه تحریم‌ها و تهدیدهای آمریکا تأثیری در اراده ملت‌های مستقل و آزادیخواه جهان ندارد، گفت: نظام سلطه نمی‌تواند اراده خود را بر جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه تحمیل کند، چرا که دو کشور بر آرا و حمایت مردم اتکا دارند و همواره مقابل زیاده‌خواهی سلطه گران، ایستادگی کرده‌اند.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: ملت ایران به رغم موانع و مشکلات، پیشرفت خود را متوقف نکرده و نخواهد کرد و اطمینان داریم نیکاراگوئه نیز بر تهدید و تحریم آمریکا غلبه خواهد کرد، چرا که امروز آمریکا در حال افول است و روز به روز ضعیف‌تر می‌شود.

«دانیل اورتگا» رئیس جمهور نیکاراگوئه نیز در این گفتگو خواستار تقویت و تحکیم روابط بین دو ملت و دو کشور ایران و نیکاراگوئه شد و گفت: اطمینان داریم دو کشور در کنار یکدیگر و دیگر کشورهای جهان که علیه امپریالیسم مبارزه می‌کنند، در مسیر پیشرفت موفق خواهند شد.

به گزارش مهر، رئیس جمهور نیکاراگوئه گفت: کشورش در همه عرصه‌های بین‌المللی و در حمایت از حق حاکمیت ملت ایران در کنار جمهوری اسلامی ایران است و از حق اساسی ملت ایران در روند مذاکرات اخیر در وین حمایت می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید