تحریم‌های آمریکا سلاحی علیه جان کودکان بی‌گناه است

    کد خبر :754863

فرید ایمان‌زاده، رئیس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی کودکان مفید درباره تحریم‌ها علیه ایران و تأثیر آن بر بخش دارو و درمان، گفت: در شرایط کرونایی، پزشکان و فوق تخصصان مجرب ما تمام تلاش خود را برای درمان کودکان و بیماران به کار گرفته‌اند؛ اما با وجود تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان مشکلاتی در جهت بهبود و درمان بیماران ایجاد شده است.

رئیس بیمارستان کودکان مفید تصریح کرد: برای مثال، در تهیه واکسن آنفولانزا با کمبود مواجهیم که این امر ناشی از تحریم‌هایی است که انتقال پول از کشورمان به شرکت‌های دارویی در دیگر کشورها را بسیار دشوار کرده است.

وی تأکید کرد: با وجود اینکه در بیمارستان مفید بخش کرونا و پیش‌کرونا برای افراد مشکوک به این ویروس را دایر کردیم و آمار خوبی نیز در درمان بیماران کرونایی داریم اما تحریم‌ها تأثیرات منفی بر ایثار و از خودگذشتگی پزشکان و پرسنل درمانی گذاشته است. متأسفانه بسیاری از داروهایی که برای بیماران خاص و ای‌بی (پروانه‌ای) تهیه می‌کردیم با اعمال تحریم‌ها مواجهیم که از سوی امریکا و کشورهای اروپایی بر کشورمان تحمیل شده و دیگر نمی‌توانیم داروهای مورد نیاز را برای درمان کودکان معصوم و بی‌گناه تهیه کنیم.

ایمان‌زاده ضمن تقدیر و تشکر از پرسنل و کادر درمان که جان برکف گذاشته‌اند، گفت: امیدوارم روزی برسد که بتوانیم در دنیایی فارغ از فشارهای سیاسی و مالی قدرت‌های بزرگ از حق سلامتی که خداوند در اختیار انسان‌ها قرار داده بدون دغدغه همه انسان‌ها بتوانند از این حق برخوردار شوند و شاهد بهبود همه بیماران از جمله کودکان در کل کشورمان باشیم.

با اشاره به امکانات پیشرفته بیمارستان فوق تخصصی کودکان، گفت: روزانه حدود 800 بیمار به این بیمارستان مراجعه می‌کردند که به علت شیوع بیماری کرونا آمار کاهش یافته و روزانه حدود 50 الی 60 بیمار پذیرش و بستری می‌شوند.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به پذیرش بیماران غیرایرانی در این بیمارستان، افزود: این مرکز از سمت یونیسف به عنوان دوستدار کودک انتخاب شده و با مراکز علمی دیگری مانند مرکز جراحی انگلیس، مرکز جراحی کودکان اروپا، مرکز هموستاز میلان ایتالیا، مرکز اُنکلوژی بیماران سرطانی اروپا و مرکز بیماران روماتولوژی اروپا ارتباط دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید