تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه شرکت‌های چینی

    کد خبر :992919
تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه شرکت‌های چینی

در ادامه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، کشورهای این اتحادیه قصد دارند در تازه‌ترین بسته تحریمی علیه مسکو، چند شرکت چینی را تحریم کنند.

روزنامه فایننشال‌تایمز مدعی شد به پیش‌نویس سندی دست یافته که نشان می‌دهد اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار قصد دارد چند شرکت چینی را به اتهام «فروش تجهیزات استفاده‌شده در تسلیحاتی که به ماشین جنگی روسیه کمک می‌کنند»، تحریم کند.

دست‌کم ۷ شرکت چینی در این فهرست تحریمی قرار دارند و اعضای اتحادیه اروپا این هفته این موضوع را بررسی خواهند کرد؛فایننشنال‌تایمز درباره جزئیات این تحریم‌ها گفت این تحریم‌ها شامل ۵ شرکت چینی و ۲ شرکت هنگ‌کنگی است.

از ۱۴ ماه پیش که عملیات نظامی روسیه در اوکراین آغاز شد، اتحادیه اروپا تاکنون ۱۰ بسته تحریمی را علیه افراد و شرکت‌های روسی تصویب کرده است.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفند پارسال، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال حجم زیادی از تسلیحات نظامی به اوکراین، تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو اعمال کردند.

به گزارش مهر، روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را «نازی‌زدای» اوکراین و حمایت از افرادی اعلام کرد که «به مدت ۸ سال هدف قلدری و نسل‌کشی رژیم اوکراین در دونباس (در شرق اوکراین)» قرار گرفته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید