تجمع دانشجویان کشور در محکومیت حمله تروریستی شاهچراغ

    کد خبر :950128
دانشجویان

 دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران و دانشجویان بسیجی در این دانشکده حضور داشتند. دو طرف شعارهایی در حمایت از موضوعات مورد نظر خود سردادند. شنیده‌ها حاکی از آن است که زد و خوردی بین این دوگروه از دانشجویان صورت گرفته است و تا لحظه تنظیم خبر تعدادی از دانشجویان همچنان در دانشکده حضور دارند.

تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران و کشور امروز شنبه ۷ آبان ماه در محوطه دانشگاه خود اقدام به برگزاری تجمعاتی کردند که این تجمعات با حواشی همراه بود.

پس از آنکه بر اساس اعلام وزارت علوم مقرر شد تمامی دانشگاه‌های کشور کلاس‌های درسی خود را به صورت حضوری برگزار کنند، در برخی از دانشگاه‌های کشور تجمعاتی برای بزرگداشت مهسا امینی و محکومیت حرکت تروریستی در شاهچراغ صورت گرفت.

در یکی از اصلی‌ترین رویدادها، از ظهر امروز در محوطه دانشگاه امیرکبیر دانشجویان جلوی صحن دانشکده شیمی این دانشگاه، در واکنش به ممنوع الورود شدن برخی دانشجویان،حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز و حضور نیروهای غیردانشجو در دانشگاه تجمع کردند. دانشجویان با حرکت به سمت سر در اصلی دانشگاه، تجمعی را تشکیل دادند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد نیز امروز شاهد ناآرامی و اعتراضات دانشجویی بود و شرایط به نحوی ادامه پیدا کرد که تا ساعت ۸ امشب درگیری‌ها در محوطه دانشگاه ادامه داشت. در این میان، گروهی از دانشجویان معترض با دانشجویان نزدیک به بسیج دانشجویی در دانشگاه درگیر شدند.

با این حال طبق پیگیری های خبرنگار ایسنا شرایط فعلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد به حالت عادی بازگشته و جو دانشگاه آرام است. بنا بر اعلام دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، حوزه ریاست این دانشگاه برنامه ای برای حضور نیروهای امنیتی در محوطه داخلی دانشگاه نداشته است و دانشجویی در محوطه داخلی دانشگاه بازداشت نشده است و اگر دانشجویی بازداشت شده باشد، این کار در خارج از محیط دانشگاه انجام شده است.

شرایط خوابگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد نیز که فقط مخصوص دختران است، در حال حاضر کاملا آرام و عادی است و این خوابگاه‌ چند خیابان با خود دانشگاه فاصله دارد.

همجنین عصر امروز، دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران و دانشجویان بسیجی در این دانشکده حضور داشتند. دو طرف شعارهایی در حمایت از موضوعات مورد نظر خود سردادند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که زد و خوردی بین این دوگروه از دانشجویان صورت گرفته است و تا لحظه تنظیم خبر تعدادی از دانشجویان همچنان در دانشکده حضور دارند.

در جریان تجمعات امروز دانشگاه‌های تهران و سایر شهرهای کشور تا لحظه تنظیم خبر، تعدادی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه هنر تهران، دانشکده علوم اجتماعی تهران، دانشکده فنی دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد سوهانک، دانشگاه آزاد تهران جنوب، دانشگاه علم و فرهنگ، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه لرستان، دانشگاه علوم پزشکی کردستان و دانشگاه یزد، تجمع‌هایی را برگزار کردند و شعارهایی را در اعتراض به اتفاقات هفته‌های اخیر و حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز سر دادند.

خبرآنلاین/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید