تجلیل اسپانیایی ها از کارگردان ایرانی

    کد خبر :998233
اصغرفرهادی
آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی اسپانیا اعلام کرد از اصغر فرهادی کارگردان ایرانی طی مراسمی در ماه آینده تجلیل خواهد کرد.

فرهادی که بواسطه ساختن فیلم اسپانیایی زبان «همه می‌دانند» با بازی «خاویر باردم» و «پنه لوپه کروز»، برای اهالی سینمای اسپانیا چهره‌ای شناخته شده است، طی مراسمی در تاریخ ۲۸ ژوئن (۷ تیرماه) از سوی آکادمی فیلم اسپانیا مورد تجلیل قرار خواهد گفت و هنوز جزئیات بیشتری از این مراسم منتشر نشده است.

«ایزابل هوپر» ستاره سینمای فرانسه و «مانوئل زارزو» بازیگر اسپانیایی نیز دو چهره دیگری هستند که از سوی آکادمی فیلم اسپانیا مورد تمجید قرار می‌گیرند.

فرهادی در سال ۲۰۱۸ فیلم اسپانیایی زبان «همه می‌دانند» را با ستاره‌هایی چون «خاویر باردم»، «پنه لوپه کروز» و «ریکاردو دارین» ساخت که به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره کن انتخاب شد. این فیلم در سی و سومین دوره جوایز گویا که از سوی آکادمی فیلم اسپانیا برگزار می‌شود، در ۸ شاخه از جمله بهترین فیلم و کارگردانی، بازیگر نقش اصلی مرد و زن، نقش مکمل زن، فیلمنامه اصلی، تدوین و موسیقی نامزد دریافت جایزه شد.

فرهادی چندی پیش جایزه سال ۲۰۲۲ «استاد سینما» را در فلورانس ایتالیا دریافت کرده بود. این جایزه مهم سینمایی که با همکاری شهرداری فیزوله در فلورانس و سندیکای ملی گروه منتقدان فیلم ایتالیا برگزار شد، پیش از این به چهره‌های مهمی چون «لوکینو ویسکونتی»، «آکی‌را کوراساوا»، «اورسن ولز»، «استنلی کوبریک»، «اینگمار برگمن»، «کن لوچ»، «پائولو سورنتینو»، «جوزپه تورناتوره» و «تری گیلیام» اعطا شده و اصغر فرهادی پس از «کوراساوا» دومین چهره غیرآمریکایی و اروپایی است که این جایزه را دریافت کرد.

ایسنا/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید