تجربه خاطراتی از ماجراجویی و لحظاتی شاد در دل طبیعت

    کد خبر :1051174

متل قو یا سلمان‌شهر، از شهرهای توریستی شمال کشور در استان مازندران است؛ طبیعت این شهر در نوع خود بی‌نظیر و پرطرفدار است. بنابراین اگر می‌خواهید سفری ماجراجویانه را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم از همین حالا به فکر اجاره ویلا شمال باشید، تا متل قو در ویلا محل اقامتتان شما را مهمان لحظاتی شاد و پر از آرامش کند. تفریحات این شهر نیز در دو بخش جنگلی و ساحلی پر از هیجان و ماجراجویی هستند. به علاوه مراکز تجاری و خرید این شهر جذابیت بالایی دارند و از دلایل محبوبیت متل قو به حساب می‌آیند، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در کنار بازدید از جاذبه‌های طبیعی، سری هم به مراکز خرید این شهر بزنید.

جنگل تیلاکنار، یکی از جواهرهای طبیعی این منطقه است. جنگل با پوشش سرسبز خود در دامنه رشته‌کوه البرز و در نواحی جنوبی شهر سلمان‌شهر قرار دارد. این جنگل با درختان انبوه و جریان آب رودخانه، هوا را مطبوع و دلنشین می‌کند. پیاده‌روی در این جنگل، جنگل‌نوردی و عکاسی از مناظر زیبا از فعالیت‌هایی هستند که گردشگران می‌توانند در این منطقه از آن‌ها لذت ببرند.

برای دسترسی به جنگل تیلاکنار، ابتدا به سلمان‌شهر بروید و سپس از خیابان دریا گوشه به سمت جنگل حرکت کنید. این جاذبه طبیعی در هر زمان از سال ارزش بازدید دارد، اما از اوایل اردیبهشت تا اوایل تابستان با گل‌های بهارنارنج خود بیشتر جلب توجه می‌کند.

لحظاتی زنده و متفاوت برای استراحت در ویلا ساحلی

محمودآباد مازندران، یکی از جواهرهای گردشگری شمال ایران است، که با تلاقی جنگل و دریا، به جایگاه ویژه‌ای در میان گردشگران دست پیدا کرده و یک مقصد آرامش‌بخش برای استراحت است. این شهر ساحلی، با فاصله کمی از تهران قرار دارد و از مسیر جاده هراز می‌توان به آن دسترسی داشت. در زمان‌های مختلفی از سال هزاران نفر به محمودآباد می‌آیند تا از زیبایی‌های طبیعت، دریا و پارک‌های جنگلی و ساحلی آن بهره‌مند شوند و لحظاتی زنده و متفاوت را با استراحت در ویلاهای ساحلی این منطقه تجربه کنند.

گردشگران حتی در روزهای پرترافیک به این منطقه سفر می‌کنند تا تعطیلات خود را در پارک‌های ساحلی و جنگلی این شهر سپری کنند و غروب آفتاب را در کنار دریا، به تماشا بنشینند.

شهرستان محمودآباد، همسایه شرقی بابلسر و فریدونکنار است و از سمت‌های شمال و جنوب به دریای خزر و شهرستان آمل مرز دارد. واقعیت این است که به خاطر فاصله کوتاهی که این شهر شمالی با پایتخت دارد، مسافران می‌توانند حتی تعطیلات کوتاه خود را با زمانی در حدود ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه از تهران به محمودآباد برسند. این نزدیکی به پایتخت، باعث می‌شود که هر ساله هزاران گردشگران به دنبال رزرو ویلا ساحلی در این شهر باشند تا از طبیعت زیبای آن لذت ببرند.

جذاب‌ترین جاذبه‎‌های محمودآباد، سواحل بیکران دریای خزر هستند. در سفر به محمودآباد، شما می‌توانید لحظات شگفت‌انگیزی را با تماشای طلوع و غروب خورشید در سواحل شنی این شهر سپری کنید. علاوه بر این، با آب‌تنی در دریا و انجام ورزش‌های آبی، سفرتان را به یک تجربه فراموش‌ناپذیر تبدیل کنید. اما جاهای دیدنی محمودآباد به دریا محدود نمی‌شود؛ پارک‌های جنگلی و تفرجگاه‌های زیادی در این شهر وجود دارند که سفر شما را به یک ماجراجویی خاطره‌انگیز تبدیل می‌کنند.

پارک‌های ساحلی محمودآباد یک عالمه امکانات را برای گردش و تفریح فراهم آورده‌اند. این پارک‌ها شامل پارک لاله، پارک ملت، پارک شهرداری و پارک مرکزی هستند که با دریا متصل شده و امکاناتی همچون قایق‌سواری و ورزش‌های آبی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

مکانی برای رهایی و لذت بردن از طبیعت با اجاره ویلا رامسر

جواهرده، با جاده‌ای رویایی و آب و هوایی دلپذیر در کنار چشم‌اندازهای طبیعی حیرت‌آور، یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری در رامسر است و بخش اعظمی از ظرفیت گردشگری این شهر را به خود اختصاص داده است. این روستا در دهستان سخت‌سر و در ارتفاعات ۲۰۰۰ متری رشته کوه البرز واقع شده و با فاصله ۲۶۰ کیلومتری از تهران، در یک مسیر پنج ساعته به راحتی قابل دسترسی است؛ گردشگران بعد از اجاره ویلا رامسر راهی این مقصد رویایی می‌شوند تا به نقطه تلاقی خیال و واقعیت دست پیدا کنند.

با طی مسیری پرپیچ و خم از مرکز شهر رامسر به جواهرده می‌رسید؛ جاده‌ای که از جنگل‌های سرسبز عبور کرده و شما را به یک تجربه خاص در قلب طبیعت دلنشین دعوت می‌کند. جواهرده با چشم‌اندازهایی از رشته کوه‌های البرز، با اقیانوسی از ابرها و جو آرامش‌بخش، مکانی است که افراد به سادگی می‌توانند در آن از شلوغی‌های شهری فرار کرده و از زیبایی‌های بکر طبیعت لذت ببرند.

این روستا، در فاصله‌ای ۲۹.۵ کیلومتری از مرکز شهر رامسر واقع شده و دسترسی به آن تنها از جاده‌های کوهستانی رامسر امکان‌پذیر است. با گذر از مسیرهای خیره‌کننده، جواهرده به عنوان یکی از ییلاق‌های محبوب مردم شمال، به شما خوش آمد می‌گوید. این روستا در گذشته بیشتر مقصد تابستانی اهالی شهر رامسر برای فرار از گرمای تابستان بوده و امروزه زیبایی‌های آن از اهالی دیگر شهرها و توریست‌های خارجی پنهان نمانده، و به یک مقصد گردشگری کامل با بهترین امکانات تفریحی و رفاهی تبدیل شده است.

امکانات زیادی در این روستا از جمله مغازه‌های متعدد، کافه‌ها، آلاچیق‌های زیبا، شبکه‌های مخابراتی، درمانگاه، داروخانه و غیره و غیره برای راحتی گردشگران در نظر گرفته شده‌اند و به دلیل استقبال زیاد توریست‌ها از جذابیت‌های گردشگری روستا، روز به روز بر کیفیت امکانات این منطقه افزوده می‌شود.

نام جواهرده نیز خودش یک داستان زیبا دارد؛ این نام از واژه «جورده» یا «جئورده» به‌معنای «ده بالا» گرفته شده است. در گذشته، به روستاهای واقع در ارتفاعات بلند، به این نام‌ها اشاره می‌شد و جواهرده نیز یکی از جواهرات طبیعی در دل منطقه‌ای با ارتفاعات زیاد است.

برای دسترسی به جواهرده، باید مسیری از بازار شهر رامسر به سمت سه راهی فلسطین را در پیش بگیرید و از این مسیر به سمت جنوب پیش بروید، تا وارد جاده جواهرده شوید. هزینه‌ای نیز برای ورود به این روستا با هدف حفظ و توسعه زیرساخت‌های آن در نظر گرفته شده و ورودی با توجه زمان سفر متغیر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید