تجربه ای جدید در “پاهای بی قرار”

    کد خبر :92567

نویسنده سریال «پاهای بی‌قرار» با اشاره به ویژگی های متن این اثر بیان کرد که این مجموعه تلویزیونی بر توجه به کانون خانواده و تربیت فرزند تاکید دارد.

بابک کایدان نویسنده سریال «پاهای بی قرار» که این روزها توسط منوچهر هادی در حال ساخت است درباره ویژگی های این اثر گفت: «پاهای بی قرار» قصه ای عاشقانه است که در بستری اجتماعی روایت می شود.

وی اضافه کرد: ژانر این سریال که در ۶۰ قسمت نوشته شده ملودرام است و ما فضایی عاشقانه را بین چند رابطه می بینیم.

این نویسنده با اشاره به روایت ساختاری قصه «پاهای بی قرار» عنوان کرد: سریال در ۲۵ قسمت حال، ۱۵ قسمت گذشته و دوباره در ۲۰ قسمت حال روایت می شود و به جای اینکه بگوییم داستان در سه فصل روایت می شود، می توانیم، بگوییم به زمان حال و گذشته تقسیم می شود. با این حال این ساختار رفت و برگشت زمانی به گونه ای طراحی شده که پیش از این در سریال ها چنین تجربه ای نبوده است‌.

آسیب شناسی اجتماعی با تاکید بر کانون خانواده و تربیت فرزندان

کایدان با اشاره به محورهای مورد نظر در قصه توضیح داد: در این سریال نوعی آسیب شناسی اجتماعی با تاکید بر کانون خانواده و تربیت فرزندان صورت می گیرد. امروزه روانشناسان و جامعه شناسان تاکید زیادی روی بحث خانواده دارند و ما هم در این سریال روی این موضوع تمرکز کرده ایم.

وی اضافه کرد: در عین حال تلاش داریم مولفه های نمایشی هم پرداخت خوبی داشته باشد و به طور مثال شخصیت ها باورپذیر بوده و قصه های آنها کهنه نباشد.

این نویسنده با اشاره به نگارش قصه با توجه به مسایل تولید و پروداکشن اظهار کرد: تهیه کننده سریال تا جایی که بضاعتش رسیده ما را محدود نکرده و اجازه داده است که لوکیشن ها و شخصیت های متعدد در داستان داشته باشیم. روایت زمان گذشته در این سریال خودش به نوعی یک کار الف محسوب می شود و در این ۱۵ قسمت ما وقایع مختلف تاریخی را در هشت سال روایت می کنیم که تبعیدگاه، جنگ، انقلاب و… را شامل می شود.

نگارش ۱۰ قسمت باقی مانده است

وی درباره بازیگران این چند فصل در سریال نیز توضیح داد: بازیگرهای هر بخش سریال جدا هستند و به شکل مستقل انتخاب شده اند البته بعضی بازیگران هم برای ارتباط قصه و حفظ شدن جوانی و پیری آنها در بخش های مختلف داستان حضور دارند.

کایدان در پایان درباره نگارش فیلمنامه یادآور شد: فیلمنامه این سریال تقریبا به پایان رسیده است چون از همان ابتدا طبق صحبت هایی که داشتیم مقرر شد فیلمنامه کامل شود و بعد کار را شروع کنیم و اکنون حدود ۱۰ قسمت از سریال باقی مانده است که فعلا کاری با آنها نداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید