تبلت لنوو IdeaPad Duet 5i رقیب جدی سرفیس پرو 8

    کد خبر :902363

لنوو امروز از لپ‌تاپ قدرتمندی با عنوان IdeaPad Duet 5i رونمایی کرد که یک محصول دو در یک و تبدیل پذیر است و می‌تواند در کنار لپ‌تاپ به عنوان یک تبلت نیز مورد استفاده قرار بگیرد. قرار است این لپ‌تاپ قدرتمند به عنوان یک رقیب برای محصولات سرفیس پرو مایکروسافت روانه بازارهای جهانی شود.

بازتاب –لنوو که در سال 2021 میلادی توانست عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده لپ‌تاپ در دنیا را از آن خود کند اکنون قصد دارد با معرفی محصولات بالارده و قدرتمند با محصولات مهمی همچون سرفیس پرو 8 به رقابت بپردازد. به همین دلیل این شرکت امروز لپ‌تاپ جدیدی با عنوان IdeaPad Duet 5i را معرفی کرد که یک محصول دو در یک و تبدیل محسوب می‌شود و به صورت همزمان می‌تواند نقش یک تبلت همراه را هم برای کاربران خود ایفا کند.

بنا به گفته شرکت لنوو، لپ‌تاپ IdeaPad Duet 5i یک محصول ویندوزی به شمار می‌رود و در کنار یک صفحه کلیدی بلوتوثی و همچنین یک قلم هوشمند عرضه می‌شود تا در لحظه بتواند به عنوان یک تبلت لمسی یا یک لپ‌تاپ قدرتمند مورد استفاده قرار بگیرد. در ساخت بدنه این لپ‌تاپ از آلومینیوم استفاده شده است تا در عین استحکام دارای وزن مناسبی نیز باشد. همچنین در پشت این لپ‌تاپ یک نگهدارنده تعبیه شده است که این تبلت را در وضعیت ایستاده و آماده به کار حفظ می‌کند.

برای این لپ‌تاپ از یک نمایشگر 12.3 اینچی IPS LCD با نسبت تصویر 16:10 و همچنین وضوح 2.5K یا 2560 در 1600 پیکسلی استفاده شده است. حداکثر میزان روشنایی 450 Nit، پشتیبانی از فناوری Dolby Vision و همچنین امکان نمایش 96 درصد از طیف رنگ‌های DCI-P3، از دیگر قابلیت‌های مهم و اساسی نمایشگر این لپ‌تاپ است.

در کنار این نمایشگر قدرتمند، شاهد استفاده از پردازنده‌های با عملکرد مناسب نیز در این محصول هستیم. لنوو اعلام کرده است که لپ‌تاپ deaPad Duet 5i قرار است همراه با پردازنده‌های نسل 12 و سری Alder Lake روانه بازار شود. به منظور دسترسی به شارژدهی بالا و حفظ مصرف بهینه آن در این لپ‌تاپ از پردازنده‌های سری U و کم مصرف اینتل استفاده شده است. بنا به نیاز کاربران این لپ‌تاپ می‌تواند به یکی از پردازنده‌های Pentium 8505 یا Core i5-1235U یا Core i7-1255U مجهز شود.

این پردازنده‌های جدید به هسته‌های بهینه و با مصرف پایین انرژی E-core مجهز هستند و به این ترتیب می‌توانند هنگامی که دستگاه در وضعیت ساکن و بدون پردازش قرار دارد مصرف انرژی بسیار پایین‌تری داشته باشند. انتظار می‌رود به لطف استفاده از این هسته‌های جدید، مصرف انرژی این دستگاه نسبت به محصولات مبتنی بر پردازنده‌های نسل 11 کمتر باشد. لنوو مدعی است که باتری با ظرفیت 50 وات ساعت این لپ‌تاپ می‌تواند با هر بار شارژ چیزی در حدود 11 ساعت کاربران خود را همراهی کند.

این لپ‌تاپ جدید لنوو می‌تواند در بهترین حالت به 16 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X و همچنین 1 ترابایت حافظه SSD از نوع M.2 PCIe مجهز شود. برای این لپ‌تاپ ارتباط بلوتوث 5.2 و همچنین WiFi 6E نیز در نظر گرفته شده است که دسترسی به سرعت بهتر و همچنین زمان تاخیر کمتر در ارتباط با اینترنت و دیگر دستگاه‌ها را تضمین می‌کند.

لپ‌تاپ IdeaPad Duet 5i دارای دو پورت USB 3.2 Gen 1 Type-C است که از فناوری شارژ سریع PowerDelivery نیز پشتیبانی می‌کند. دو دوربین پنج مگاپیکسلی در دو سمت این لپ‌تاپ نیز تعبیه شده است که کاربران می‌توانند از آن‌ها برای ثبت تصاویر سلفی یا شرکت در جلسات آنلاین و همچنین عکس برداری از اسناد و مناظر مختلف استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید