تبعید از شهری که خودش به تبعیدگاه معروف شده

  • حوادث
  • چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ۱۶:۲۷
    کد خبر :446619

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه با بیان این که پیش‌ از این، ابرکوه یک شهر تبعیدگاهی بود، اظهار کرد: در اقدامی کم‌سابقه از سوی دادستانی برای یکی از فروشنده سابقه‌دار مواد مخدر ابرکوه، حکم تبعید صادر شد.

«محمدحسین ابراهیمی» دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه در جمع برخی مسئولان این شهرستان اظهار کرد: در رابطه با پیشگیری از اعتیاد علاوه بر تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی در سطح شهرستان، اقداماتی نیز صورت گرفته که تاکنون در ابرکوه سابقه نداشته یا کم‌سابقه بوده است.

وی افزود: پیش‌ از این، ابرکوه شهرستانی بود که متهمان به آن تبعید می‌شدند اما اخیراً دادستانی در کیفرخواست خود برای یکی از متهمان سابقه‌دار و توزیع‌کننده مواد مخدر، حکم تبعید از شهرستان را درخواست کرد که پس از تأیید مراجع بدوی و تجدیدنظر، وی به شهرستان مورد نظر تبعید شد .

ابراهیمی ادامه داد: به نظر می‌رسد صدور این حکم تبعید بازخورد خوبی در جامعه داشته و بیانگر این باشد که برخورد قضایی قاطع نیز به ‌نوعی پیشگیری محسوب شود.

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه همچنین از پلمپ پاتوق‌ها و واحدهای تجاری و مسکونی که اقدام به فروش موادمخدر می‌کردند، خبر داد و افزود: پیش از هر اقدام قضایی و قانونی، پیش‌زمینه را فراهم کرده و مراتب تذکر، هشدار و اخطار را از طریق شبکه‌های اجتماعی به ‌صورت عمومی اعلام کرده‌ایم.

ابراهیمی همچنین به دستگیری قریب 50 مصرف‌کننده مواد در سال جاری خبر داد و گفت: قطعاً در دادگستری برخوردهای متفاوتی با مصرف‌کننده و فروشنده صورت می‌گیرد. در ابرکوه پس از هماهنگی مراجع انتظامی، مصرف‌کنندگان با همکاری خانواده‌های خود به کمپ‌های ترک اعتیاد اعزام می‌شوند و مدت تعیین‌شده برای حضور آنان در کمپ نیز تا زمان بهبودی است.

به گزارش ایسنا، دادستان ابرکوه به ارتباط متقابل جمع‌آوری معتادان با کاهش سرقت در شهرستان پرداخت و یادآور شد: وقتی وضعیت اقتصادی جامعه مطلوب نباشد، معتادان به سمت سرقت روی می‌آورند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید