تبدیل آیفون به دستگاه کارت خوان توسط اپل

    کد خبر :883502

به نظر می‌آید اپل در حال توسعه قابلیت جدیدی برای پرداخت بدون تماس بوده تا صاحبان کسب و کارها بتوانند از گوشی آیفون خود به عنوان یک دستگاه کارت‌خوان استفاده کنند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_پیش از این کسب و کارهای کوچک برای پذیرش پرداخت بدون تماس توسط گوشی آیفون می‌بایستی سخت افزار مخصوص به این کار را در فروشگاه‌های خود نصب می‌کردند. اکنون به نظر می‌آید کوپرتینویی‌ها قصد دارند با استفاده از تراشه NFC گوشی‌های آیفون، سیستم پرداخت بدون تماس یا Tap to Pay را بر روی دستگاه‌های خود فعال کنند تا صاحبان کسب و کارها دیگر نیازی به استفاده از سخت‌افزارهای جانبی برای دریافت وجه نداشته باشند.

در صورت عرضه این فناوری، کاربران می‌توانند بدون نیاز به هیچ سخت افزار جانبی، تراکنش‌های خود را انجام دهند و برای انجام این کار باید کارت اعتباری خود را به گوشی آیفون صاحب کسب و کار نزدیک کنند. به نظر می‌آید این قابلیت با سامانه پرداخت Apple Pay نیز سازگار باشد تا کاربران بتوانند با نزدیک کردن آیفون‌ها خود به یکدیگر، تراکنشی را انجام دهند.

به نظر می‌آید اپل از سال 2020 میلادی در حال کار روی این ویژگی جدید بوده با شرکت‌های مختلفی در این زمینه همکاری کرده تا این فناوری را برای گوشی‌های آیفون توسعه دهد.

اپل احتمالاً در ماه‌های آینده با انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید این ویژگی را در دسترس کاربران گوشی‌های خود قرار دهد. در همین حال انتظار می‌رود تا این شرکت اولین نسخه بتا iOS 15.4 را در آینده نزدیک و احتمالا اوایل بهار منتشر کند.

البته باید گفت که اپل اولین شرکت در این زمینه نبوده و پیش از این سامسونگ در سال 2019 میلادی پرداخت از طریق کارت اعتباری را مشابه همین روش بر روی گوشی‌های خود فعال کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید