تاکید واشنگتن بر یافتن جایگزین‌های داخلی برای سازمان بهداشت جهانی

    کد خبر :724231

واشنگتن اعلام کرد که توانسته شرکای دیگری را برای طرح‌­های بهداشتی خود در جهان به جای سازمان بهداشت جهانی به استثنای درمان فلج اطفال جایگزین کند.

«جیم ریچاردسون»، مدیر کمک‌­های خارجی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته -جمعه- در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این وزارتخانه پیمانکاران جایگزینی را یافته است اما هویت آن‌ها را فاش نکرد.

ریچاردسون در ادامه افزود: «آمریکا دارای مجموعه چشمگیری از سازمان­‌های مذهبی غیردولتی، پیمانکاران و سایر سازمان­‌های چندجانبه است که به غیر از یک حوزه حیاتی می­‌توانند جایگزین سازمان بهداشت جهانی شوند.»

وی گفت: «یافتن شرکای جایگزین برای همکاری در زمینه فلج اطفال برای ما دشوار است. ما همچنان در تلاش هستیم تا برای این مسئله راه‌حلی بیابیم و تعیین کنیم که چگونه باید در چنین شرایط منحصر به فردی به عنوان دولت عمل کنیم.»

به گزارش ایلنا ،این مقام آمریکایی تاکید کرد که دولت آمریکا به زودی رسما انصراف از سازمان بهداشت جهانی را اعلام خواهد کرد اما روند خروج زمان‌بر است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا در اواخر ماه می اعلام کرد که به دنبال شیوع پاندمی کرونا از سازمان بهداشت جهانی خارج می‌­شود و این سازمان را به تسلیم کامل در برابر چین و برخورد نادرست با این بیماری متهم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید