سید محمد تقی شاهچراغی، معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ در همایش فرمانداران و بخشداران استان سمنان در محل سالن جلسات غدیر استانداری سمنان اظهار کرد: بر اساس گزارش های ارائه شده توسط استاندار سمنان تاکنون اقدامات به خوبی شکل گرفته و در ادامه ضرورت دارد از شعب اخذ رای پیش بینی شده به صورت میدانی و دقیق بازدید صورت‌ گیرد و به صورت مستمر تمامی ملاحظات و تمهیدات لازم در شعب اخذ رای به منظور آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات سالم و مطلوب پیش بینی شود.

وی ادامه داد: در قانون جدید انتخابات آمادگی کامل شعب اخذ رای یک روز قبل از رای گیری آمده است و بر همین اساس اقدامات اجرایی برنامه ریزی شده و در حال اجرا است.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین عنوان کرد: پیش بینی های مناسب برای تسهیل در دسترسی عموم مردم به شعب و آمادگی کامل روند اخذ رای امری ضروری و حائز اهمیت است و بر اساس قانون، دستگاه های اجرایی در استان موظف هستند تا در حد مقدورات و بضاعت اعم‌ از نیروی انسانی و تجهیزات در بحث انتخابات همکاری کنند.

شاهچراغی تاکید کرد: دقت لازم و کافی در انتخاب دست اندرکاران برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای در دستور کار ستاد انتخابات استان و شهرستان ها قرار گیرد و همه افراد از مجریان انتخابات تا داوطلبان با اجرای دقیق و تمکین از قانون انتخابات در تضمین سلامت انتخابات نقش آفرینی کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: ارائه آموزش ها پیرامون قانون انتخابات ویژه تمامی دست‌ اندرکاران ستاد انتخابات استان از دیگر مواردی است که باید در قالب کارگاه های آموزشی به منظور اشرافیت کامل و برگزاری هرچه بهتر انتخابات، مدنظر باشد.

شاهچراغی اظهار کرد: اطلاع رسانی به موقع و انتشار جامع و مدون‌ اخبار و اطلاعات مرتبط با روند برگزاری انتخابات برای آحاد اقشار مردم، امری ضروری و در تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو تاثیر شایانی خواهد داشت.

وی افزود: انتخابات نماد وحدت و همبستگی ملت برای تعیین سرنوشت خودشان است و رعایت اخلاق سیاسی و انتخاباتی در این مسیر موجب افزایش مشارکت و تضمین کننده امنیت و پیشرفت کشور است.

معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: امید آفرینی در بین مردم از طریق بکارگیری اقدامات مطلوب و اطلاع رسانی دستاوردها و موفقیت های بدست آمده و حضور میدانی مدیران در حل مشکلات مردم، از مواردی است که باید در راستای حفظ سرمایه اجتماعی نظام و افزایش اعتماد عمومی، در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

 عمل به قانون، اساس اقدامات ستاد انتخابات کشور است

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین در جمع خبرنگاران در سمنان گفت: اقدامات پیرامون برگزاری مطلوب انتخابات بر اساس قانون در حال انجام می باشد و ملاک قانون انتخابات است و در ستاد انتخابات هیچ اقدامی فراتر از قانون صورت نمی گیرد.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: هیات های اجرایی انتخابات در بحث تایید صلاحیت ها بر اساس استعلامات مراجع ۵ گانه و منابع محلی عمل کرده اند ، قانون انتخابات یک قانون جامع است، به این جهت که برای کسانیکه عدم احراز یا عدم تایید می شوند، چندین مرحله اعتراض و پیگیری پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در قانون انتخابات روند اعتراض ها به عدم احراز یا عدم تاییدها به گونه ای تعریف شده است که حتما براساس قانون حقی از کسی تضییع نخواهد شد.

شاهچراغی در ادامه افزود: در انتخابات اسفند سال جاری از تمامی طیف های سیاسی، اقوام مختلف، بانوان و آقایان ثبت نام داشته ایم و نسل جوان نیز حضور فعال و پرشوری در ثبت نام ها داشتند.

وی ابراز امیدواری کرد: انشالله زمینه یک انتخابات پرشور و منظم همراه با مشارکت بالای مردم را مثل همیشه در اسفند سال جاری مشاهده خواهیم کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ما در ستاد انتخابات همراهی، هماهنگی و تلاش برای یک اجرای خوب را سرلوحه کار خود قرار دادیم، عنوان کرد: در راستای اجرای هرچه بهتر انتخابات، آسیب شناسی از دوره های گذشته انتخابات انجام شده و پیش بینی ها در راستای رفع آسیب ها و کمبود ها شکل گرفته و تمام تمرکز ما در ستاد انتخابات استان بر یک اجرای مطلوب است.

وی بر اجرای مر قانون تاکید و اضافه کرد: عمل به قانون انتخابات، انتظار ما در پیشبرد امور در حوزه انتخابات در سطح استان ها است و تاکنون نیز بر این مهم تاکید نموده و عمل کرده ایم.

شاهچراغی تصریح کرد: حق مردم خدمتگزاری است، در دولت سیزدهم  آیت الله رئیسی در یک‌ نگاه کلی همه پای کار هستند و خدمتگزاری در بخش های مختلف در راستای امیدآفرینی و جلب اعتماد مردم در دستور کار می باشد، البته هنوز کارهای زیادی بر زمین مانده که در ادامه کار اجرایی خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر و رییس ستاد انتخابات کشور گفت: از دست اندرکاران ستاد انتخابات استان بواسطه اقدامات صورت گرفته و پیش بینی های انجام شده تقدیر می‌کنم، استان سمنان بواسطه اقدامات مطلوب و پیش بینی های صورت گرفته  آماده برگزاری انتخابات پرشور و منظم است.