تاکسی های تمام برقی کرمان موتور در تاکسیرانی تهران

    کد خبر :1048276

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، شهردار تهران و مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران نخستین تاکسی تمام برقی ارائه شده از سوی شرکت کرمان موتور تحویل ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران شد.

در این طرح 400 دستگاه خودرو E50A طی همکاری شرکت خدمات بین الملل کرمان خودرو و شاتل در اختیار تاکسیرانی تهران قرار گرفت که به کمک اپلیکیشن شهرزاد تاکسیرانی خدمت رسانی خواهند کرد

بر اساس این گزارش در مرحله اول ۱۰۰ دستگاه تاکسی طی هفته آینده به عنوان تاکسی پلاک گذاری شده و در سطح شهر به ارائه خدمات می پردازند.از این تاکسی ها در مسیر مرکز به شمال و همچنین غرب به شرق شهر تهران استفاده خواهد شد.

قیمت این خودروها یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان تعیین شده است که به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار رانندگان قرار خواهد گرفت.

مشخصات تاکسی برقی کرمان موتور

خودرو KMC E50A در اصل نسخه برقی همان کی‌ام سی جی ۷ کرمان موتور است که پیش از این در اختیار مشتریان ایرانی قرار گرفته و با استقبال نسبتاً قابل قبولی مواجه شده بود.

سامانه نیروبخش KMC J7 EV از یک موتور برقی به قدرت ۱۴۲ کیلووات یا ۱۹۰ اسب بخار و باتری لیتیوم آهن فسفات به ظرفیت ۵۰.۱ کیلووات ساعت تشکیل شده است. این موتور و باتری می‌توانند شتاب صفر تا صد کی‌ام سی جی ۷ برقی را به حدود ۷.۶ ثانیه برسانند و حداکثر سرعت ۱۴۲ کیلومتر بر ساعت را برای آن رقم بزنند. در نتیجه، یک ماشین سدان نسبتاً پرشتاب و با بیشینه سرعت قابل قبول پیش روی کاربران ایرانی قرار گرفته است که برای مصارف حمل و نقل عمومی یا کاربردهای خانوادگی بسیار مناسب خواهد بود.

اما میزان پیمایش این خودرو با یک مرتبه شارژ حدود ۴۰۲ کیلومتر خواهد بود که البته بسته به شرایط مسیر، تعداد سرنشینان و… احتمالاً در عمل به کمتر از این خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، گفتنی است که شارژ (۳۰ تا ۸۰ درصد) پک باتری با شارژر های سریع یا فست شارژ ۴۸ دقیقه زمان می برد و شارژ معمولی هم حدود ۸.۵ ساعت زمان می خواهد. با توجه به مشخصات فنی و میزان پیمایش، جک E50A خودروی مناسبی برای یک تاکسی برقی خواهد بود.

در E50A امکاناتی مانند دو کیسه هوا، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، سنسور پارک و دوربین عقب، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک، دسته دنده الکتریکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، جلو آمپر دیجیتال، سنسور نور، سنسور باران، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، فناوری LED چراغ ها و… دیده می شود.

باتری این خودرو به مدت ۵ سال و یا ۲۰۰ هزار کیلونتر توسط شرکت کرمان موتور گارانتی می گردد.

مشخصات فنی کی ام سی J۷ EV

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید