تالار وحدت و قیمت های متفاوت بلیت ها

    کد خبر :142358

مدیرعامل بنیاد رودکی درباره قیمت بلیت تئاترهایی که در تالار وحدت روی صحنه می‌روند و همچنین فعالیت شورای سیاستگذاری ارکسترها با ریاست حمید شاهنگیان توضیح داد.

به گزارش افکارنیوز، علی اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد رودکی درباره قیمت های نامتعارفی که برای بلیت برخی تئاترهایی که در تالار وحدت روی صحنه می روند، بیان کرد: بنیاد رودکی تاکنون به عرصه قیمت‌گذاری بلیت ها ورود پیدا نکرده و در مورد بلیت اجراهایی که بنیاد متولی آن است شرایط به گونه ای بوده که مردم از اقشار مختلف توانایی مالی خرید آن را داشته باشند.

وی افزود: سالانه در تالار وحدت حدود ۶ تئاتر اجرا می شود که این اجراها برای تهیه کنندگان و کارگردانان این نمایش ها هزینه های زیادی دارد بنابراین باید پذیرفت که هزینه های افرادی که در تالار وحدت اجرا دارند درصدی بالاتر از هزینه های دیگر سالن ها است. البته ما در بخش تئاتر، یارانه خوبی به افراد می دهیم به طوری که هزینه هر اجرا در تالار وحدت با مالیاتش ۵ میلیون تومان است.

صفی پور بیان کرد: این حداقل هزینه ای است که ما از افراد می گیریم البته یک بخشی از کمک هایی که دولت در اختیار بنیاد می گذارد در راستای اجرای این تئاترها در تالار وحدت صرف می شود به همین دلیل حداکثر قیمت بلیت های تئاترهای تالار وحدت هفتاد تا هشتاد هزار تومان است و بلیت های ارزان‌تر هم داریم.

مدیرعامل بنیاد رودکی اظهار کرد: ما هنوز در اقتصاد هنر حرفه ای عمل نمی کنیم در حالی که دنیا تجربیات مختلفی دارد برای مثال تئاترها در ساعت ها و روزهای مختلفی روی صحنه می روند و قیمت های آنها هم متفاوت است ولی هنوز این موضوع در کشور ما باب نشده که شاید این موضوع به دلیل محدودیت سالن ها، اجراها و یا سرمایه گذاری ها باشد و ما به هر دلیلی هنوز به آن سطح نرسیده ایم که برای اجراهای مختلف بلیت های مختلف را به فروش برسانیم تا افرادی که توانایی مالی چندانی ندارند بتوانند با بلیت های ارزان قیمت در چنین برنامه هایی حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در تالار وحدت بلیت های با قیمت پایین نیز به فروش می رسد، بیان کرد: این موضوع بستگی به این دارد که افراد کجای تالار را برای تماشای آثار انتخاب کنند و به هر حال کسانی که علاقه‌مند به تماشای آثار هستند حتما یک صندلی پیدا می کنند که بتوانند آن تئاتر را با قیمت مناسب ببینند.

صفی پور در بخش دیگر از صحبت هایش درباره تشکیل جلسه شورای سیاستگذاری ارکسترها نیز به مهر گفت: ما بیشترین حجم کاری خود را روی این موضوع گذاشته ایم که ارکسترها را به شرایط مناسبی برسانیم؛ شرایطی که در سایه آن دیگر تعطیلی و اتفاقات ناگواری از این دست رخ ندهد و این روزها ارکسترها به صورت خوب و منظم تمرین و اجرا می کنند. البته قبول می کنم که انجام کارهای بخش شورای سیاستگذاری ارکسترها با تاخیر رو به رو شده است که عمده ترین دلیل آن وقت زیادی بود که ما برای برنامه ارکسترها گذاشتیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ما یکی از اعضای هیات مدیره یعنی حمید شاهنگیان را به عنوان رییس شورای سیاستگذاری انتخاب کردیم که او یک برنامه جامعی دارد. البته حمید شاهنگیان حدود یک ماه در مرخصی به سر می برد که به محض بازگشتش نسبت به معرفی اعضای شورای سیاستگذاری یا شورای فنی ارکسترها اقدام می کنیم.

مدیرعامل بنیاد رودکی در پایان عنوان کرد: شورای فنی ارکسترها قرار است چند کار را انجام دهد؛ بررسی و تصویب برنامه های سالانه اجراهای ارکسترها، دعوت از رهبران مهمان، ارزیابی نوازنده ها و تصمیمات اساسی که باید در حوزه ارکسترها داشته باشیم، بنابراین امیدوارم این پاییز آخرین پاییزی باشد که شورای فنی ارکسترها فعال نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید