«بیگدلی» دستور قضایی برای توقف فعالیت «حضرتی» در اعتماد ملی گرفت+سند/ سخنگو: صحت ندارد

    کد خبر :350306

دستور‌ توقف کلیه اقدامات «الیاس حضرتی» در حزب اعتماد ملی توسط‌ دستگاه قضایی‌ صادر شد؛ موضوعی که به دنبال اتفاقات اخیر این حزب و معرفی حضرتی به عنوان قائم مقام جدید اعتماد ملی رخ داده است. هرچند «اسماعیل گرامی مقدم» سخنگو و عضو شورای مرکزی حزب مزبور صدور چنین حکمی از سوی مراجع قضایی به منظور جلوگیری از ادامه فعالیت ترکیب جدید حزب را تکذیب کرده است.

به گزارش تابناک، در پی آنچه «رحمت الله بیگدلی» عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی آن را‌ اقدامات غیرقانونی «الیاس حضرتی» در حزب اعتماد ملی، شامل عزل و نصب‌‌ مسوولان دفاتر، شاخه‌ها، کمیته‌ها و راه‌اندازی کانال و صفحات غیرقانونی و … خوانده است، دستور توقف کلیه اقدامات نامبرده در حزب اعتماد ملی توسط دستگاه قضایی‌ صادر شد‌.

بیگدلی که شاکی اصلی قائم مقام جدید حزب اعتماد ملی بوده، به دلیل آنچه معتقد است آن را می توان تخلفات گسترده در ترکیب جدید این حزب خواند به کمیسیون ماده 10 احزاب شکایت کرده و همزمان موضوع را از طریق دستگاه قضایی نیز دنبال کرده است که پیگیری های او منجر به صدور حکم قضایی در جهت توقف کلیه اقدامات «الیاس حضرتی» در حزب اعتماد ملی شده است.

البته پس از اعلام این مسأله، «اسماعیل گرامی مقدم»، سخنگوی حزب اعتماد ملی و «بشیر نظری» عضو شورای شهر تهران که در حزب مذکور نیز عضویت دارد، در مصاحبه هایی جداگانه صدور حکم قضایی به منظور توقف فعالیت غیر قانونی «الیاس حضرتی» در حزب اعتماد ملی را تکذیب کردند، اما پیگیری های «تابناک» خلاف این موضوع را نشان می دهد.

«رحمت الله بیگدلی» عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و شاکی این موضوع گویا امروز در وزارت کشور حضور یافته و گفت و گویی پیرامون موضوع «صدور حکم قضایی در ارتباط با فعالیت های اخیر حزب متبوعش» با «اسماعیل جبارزاده» معاون سیاسی وزیر کشور داشته است.

همچنین تصویر حکم صادره از سوی اجرای احکام شعبه 123 دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی شهید باهنر تهران نیز نشان می دهد، در نامه ای که به مهر دادگستری استان تهران مهمور و خطاب به معاون سیاسی وزیر کشور و کمیسیون ماده 10 قانون فعالیت احزاب صادر شده، «رحمت الله بیگدلی» مطابق با ادعای خود، دستور موقت پیرامون فعالیت های ترکیب جدید حزب اعتماد ملی گرفته است.

گفتنی است، حزب اعتماد ملی پس از عدم توفیق حجت الاسلام «مهدی کروبی» در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 تشکیل شد. پس از انتخابات سال 88 و صدور حکم حصر کروبی توسط شورای عالی امنیت ملی، فعالیت های این حزب با مسئولیت قائم مقام آن یعنی «رسول منتجب نیا» ادامه پیدا کرد تا اینکه طی چند ماه اخیر، اختلاف نظرها و درگیری هایی میان اعضای شورای مرکزی به وجود آمد که حتی به کنگره حزب مذکور نیز کشیده شد.

پس از مدتی، بخشی از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصمیم به کنار گذاشتن منتجب نیا از جایگاه قائم مقامی این حزب گرفتند و «الیاس حضرتی» را به جای او معرفی کردند؛ موضوعی که با واکنش برخی از اعضای شورای مرکزی این حزب مواجه شد و قائم مقام سابق را وادار به نگارش نامه ای کرد که تصمیم جدید برخی اعضای این حزب را تلاشی برای تقسیم غنائم پست ها در شهرداری تهران ارزیابی کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید