بیمه معلم فرایند وصول مطالبات خود را تسریع می کند

    کد خبر :1018908
وصول مطالبات بیمه معلم

بیمه معلم برای مدیریت ریسک‌های بیمه‌ای و ریسک‌های نقدینگی، برنامه‌های مدونی را اجرا کرده و تصمیم به بهبود ترکیب پرتفوی، افزایش وصول مطالبات، و سرمایه‌گذاری در مسیر سرمایه‌گذاری‌های سودآور گرفته است.

این خبر را معاون مالی و سرمایه‌گذاری بیمه معلم اعلام کرد و با اشاره به کنترل هزینه‌های مالی و اداری این شرکت، گفت: در سه ماهه اول سال جاری، بیش از سود کل سال مالی قبل، سود محقق شده است.

یوسف مقدمی با تشریح اقدامات این شرکت جهت مدیریت وصول مطالبات افزود: با توجه به حجم بالای مطالبات معوق سنواتی، نسبت به تقویت و فعال‌سازی مدیریت وصول مطالبات و احیای کمیته وصول مطالبات، اقدام گردیده که در ۵ ماهه سال جاری بخش عمده‌ای از مطالبات وصول یا تعیین تکلیف شده است.

وصول مطالبات که از جمله نگرانی ها و دغدغه های مدیران صنعت بیمه است، نکته کلیدی گفتگوی آقای معاون با رسانه ها بوده و در شرکت‌های بیمه اهمیت بسیاری دارد و در نهایت می‌تواند تأثیر مستقیمی بر عملکرد مالی و پایداری آنها داشته باشد.

این فرایند بسیار پیچیده و زمان بر است و ارتباط مؤثر با مشتریان اصلی ترین راهکار برای مدیریت صحیح آن است.

ناگفته پیداست که وصول به موقع مطالبات به بهبود عملکرد مالی، مدیریت ریسک، اعتماد مشتریان، رقابت‌پذیری و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند و برای پایداری و رشد شرکت‌های بیمه بسیار حیاتی است زیرا مطالبات معوق می‌توانند به عنوان درآمد تأخیری تلقی شوند و با وصول به موقع آنها، شرکت‌های بیمه می‌توانند سودآوری خود را افزایش دهند.

اهل فن معمولاً مطالبات معوق را به عنوان یک منبع ریسک در مدیریت شرکت‌های بیمه ای در نظر می گیرند و عقیده دارند اگر این مطالبات به نحوی صحیح کنترل نشوند، می‌توانند به مشکلات مالی و بی ثباتی منجر شوند.

ناگفته پیداست که در صنعت بیمه، رقابت بسیار شدید است و وصول به موقع مطالبات معوق می‌تواند یک عامل تمایزدهنده برای شرکت باشد. شرکت‌هایی که به بهترین شکل مطالبات معوق خود را مدیریت می کنند، می‌توانند با فاصله زیاد از رقبا پیشی بگیرند. وجود مطالبات معوق ممکن است به افزایش هزینه‌های اجرایی شرکت منجر شود و با وصول به موقع این مطالبات، شرکت‌ها می‌توانند هزینه‌های اضافی را کاهش دهند و به بهره‌وری عملیاتی دست یابند.

بد نیست بدانیم بیمه معلم علی رغم داشتن حجم بزرگی از مطالبات معوق سنواتی، اقدامات مناسبی را برای تقویت و فعال‌سازی مدیریت وصول مطالبات و احیای کمیته وصول مطالبات انجام داده به طوریکه این شرکت توانسته است در ۵ ماهه از سال جاری، بخش عمده‌ای از مطالبات تعیین تکلیف یا وصول نماید.

از نظر مدیران بیمه معلم، پرداخت به موقع خسارت جزو اولویت های اصلی این شرکت است و این امر مستلزم وجود نقدینگی می باشد که طبیعتا بخشی از آن با وصول مطالبات محقق می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید