بیمه شدگان بالای ۶۵ سال بدون فرانشیز پذیرش می‌شوند

    کد خبر :793659

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به حمایتهای تامین اجتماعی گفت: در راستای طرح تکریم سالمندان بیمه‌شدگان ۶۵ سال و بالاتر در تمامی بیمارستان‌های دولتی سراسر استان و شهرستان‌هایی که سازمان دارای بیمارستان ملکی است، رایگان و بدون فرانشیز پذیرش می‌شوند.

دکتر علی محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق برنامه ریزی انجام گرفته و همزمان با عید سعید مبعث، طرح حمایت مالی سازمان تامین اجتماعی از تمامی ‌ بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در سه محور اساسی آغاز شده است که تحولی شگرف در سازمان تامین اجتماعی بوجود می آورد.

وی اضافه کرد: بر این مبنا و در راستای بهره‌گیری از مزایای استقرار نسخه الکترونیک و تحقق اصلی‌ترین راهبردهای سازمان در ارائه خدمات تامین سلامت برای کاهش هزینه درمان ۴۶ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش ” بیش از نیمی از جمعیت کل کشور” این طرح های در نظر گرفته شده است.

این مسوول، ایجاد رضایتمندی خدمت‌گیرندگان از طریق توسعه پوشش و ارتقای کیفیت خدمات درمانی، صیانت از کرامت و حفاظت از شان مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان در مواجهه با هزینه‌های درمانی و همچنین توزیع عادلانه منابع، تسهیل و عدالت در دسترسی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران به ویژه گروههای آسیب‌پذیر به خدمات مورد نیاز را از جمله طرح حمایت مالی سازمان از تمامی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران ذکر کرد.

وی، با اشاره به رایگان بودن تمامی خدمات در بیمارستانهای ملکی تامین اجتماعی برای بیمه شدگان اجباری گفت: خدمات بستری (فرانشیز صفر) درمان کل بیمه‌شدگان سازمان در بیمارستان ‌های دولتی تمامی شهرستان‌های استان که این سازمان فاقد بیمارستان ملکی در آن‌ها می‌باشد رایگان اعلام شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: محور سوم این حمایتها پرداخت بوده بطوری که محاسبه و پرداخت کل هزینه تجهیزات پزشکی مورد استفاده برای بیماران در بخش بستری همه بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی براساس فاکتور ارائه شده مطابق بهای مندرج در سامانه IMED “در چارچوب ضوابط مربوطه انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اگر بیمار بیمه شده ای به هر مرکز درمانی مراجعه کرد و در مورد ارائه خدمات بدون دفترچه با مشکلی مواجه شد بلافاصله مراتب را به سامانه تلفن گویای ۱۴۲۰ و انتخاب گزینه ۲ اطلاع دهد تا در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید