بیل گیتس خبر از پاندمی بعدی در 20 سال آینده می دهد/ احتمال رخ دادن 50 درصدی

    کد خبر :913982

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، در مصاحبه‌ای با روزنامه اسپانیایی ال دیاریو، پیش بینی خود را در مورد پاندمی احتمالی بعدی به اشتراک گذاشت. به گفته وی، تا 20 سال آینده با احتمال 50 درصد می‌توان شاهد ویروس جدیدی بود.

بازتاب- گیتس در این مصاحبه بیان داشت که پاندمی بعدی تا 20 سال دیگر رخ خواهد داد و البته احتمال آن 50 درصد است و نمی‌توان حتمی به تایید این موضوع پرداخت. وی اظهار داشت.

” ممکن است از ویروسی باشد که ما قبلاً می‌شناسیم. بیل گیتس می‌گوید که این می تواند نوعی آنفولانزا، نوع دیگری از ویروس کرونا باشد. این حداقل به ما اجازه می‌دهد تا اطلاعاتی در مورد نحوه دریافت سریع درمان و واکسن داشته باشیم.”

او افزود: “اما ممکن است چیز دیگری باشد. این می‌تواند یک ویروس ساخت بشر باشد، یک بیوتروریست که آن را توسعه دادند و عمداً آن را منتشر کردند. این یک سناریوی بسیار ترسناک خواهد بود، زیرا ممکن است همزمان سعی کنند آن را در مکان‌های مختلف پخش کنند.”

گیتس می‌گوید: «یا ممکن است چیزی باشد که از دنیای طبیعی بیرون می‌آید. جمعیت انسانی در حال افزایش است و ما به اکوسیستم‌های جدید حمله می‌کنیم. به همین دلیل است که من محاسبه کردم پنجاه درصد احتمال دارد در 20 سال آینده یک بیماری همه گیر طبیعی در نتیجه تغییرات آب و هوایی داشته باشیم.”

برای مبارزه با بیماری‌های همه گیر، کارآفرین پیشنهاد ایجاد یک «تیم جهانی واکنش همه گیر » را می‌دهد که آن را با آتش نشانان مقایسه می‌کند. بیل گیتس گفته: «آنچه من پیشنهاد می‌کنم مستلزم افزایش 25 درصدی بودجه سازمان جهانی بهداشت است و با آن تیمی متشکل از 3 هزار نفر با پروفایل‌های مختلف خواهیم داشت.”

حال باید دید آیا گفته بیل گیتس حقیقت پیدا خواهد کرد یا خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید