بیانیه پارلمان اروپا در خصوص سپاه الزام آور نیست

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ ۱۸:۴۴
    کد خبر :968415
احمد راستینه

 احمد راستینه، نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقدام خصمانه روز پنجشنبه پارلمان اروپا در خصوص تصویب یک قطعنامه ضد ایرانی و طرح درخواست از اتحادیه اروپا برای قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی تاکید کرد: تنها سازمانی که می‌تواند درباره سازمان‌های تروریستی تصمیم گیری کنند شورای امنیت است و هرگونه تصمیم‌گیری خارج از این چارچوب غیر الزام آور است.

وی افزود: دلیل واقعی دشمنی با سپاه پاسداران به دلیل دشمنی با انقلاب اسلامی است چراکه سپاه پاسداران مسئولیت خطیر مراقبت از انقلاب اسلامی ایران را به عهده دارد و امروز به عنوان نقطه امیدبخش ملت‌های مظلوم و همچنین به عنوان دژ غیر قابل نفوذ در برابر توطئه‌های نظام سلطه قرار گرفته است و ملت‌های آزادی خواه و جبهه مقاومت و ملت‌های همسایه ما همه به سپاه پاسداران به عنوان نهادی در مبارزه با سیاست‌های سلطه جویانه ایالات متحده و رژیم صهیونسیتی که نقش مهمی در حفظ امنیت منطقه دارد، نکته می‌کنند.

وی تصریح کرد: اروپا می‌داند که اگر سپاه پاسداران نبود، امروز داعش بسیاری از حتی سرکردگان کشورهای اروپایی را به عنوان برده به تاراج می‌برد؛ آنها همچنین می‌دانند که اگر داعش به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت از بین نمی‌رفت امروز اروپا باید جولانگاه حضور نیروهای داعشی می‌بود اما طبیعتاً آنها اهداف پیچیده‌ای را برای متوقف کردن رشد و پیشرفت ایران اسلامی در پیش گرفتند.

این نماینده مجلس بیان کرد: «بیانیه اتحادیه اروپا یکی از گام‌های کم کردن سرعت رشد و پیشرفت ایران اسلامی و به منظور عصبانی کردن ملت ایران و سیاست‌مداران و دولت‌مردان جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است».

راستینه ادامه داد: آنها یک‌بار در ماجرای اغتشاشات تلاش کردند تا با عصبانی کردن جامعه و ملت ما و همچنین هیجانی کردن مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران به سمت سوریه سازی ایران حرکت کنند اما تدبیر، هوشمندی، همدلی و اتحاد مردم و نیز سیاست‌های هوشمندانه نظام سبب برهم خوردن نقشه‌های شوم آنها شد؛ آنها تلاش می‌کردند تا اغتشاشات را در خیابان همچنان حفظ کنند و نا امنی را در جامعه ما گسترش دهند اما وقتی با هوشمندی و بصیرت ملت ایران روبه‌رو شدند، امروز دست به توطئه‌ای دیگر زدند.

راستینه ادامه داد: اروپایی‌ها با خیال خام خود با طرح این موضوع که سپاه را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دهند، به دنبال احیای آشوب‌ها و اغتشاشات در کف خیابان هستند؛ آن‌ها همچنین تلاش می‌کنند با این طراحی آرامش را از حوزه اقتصادی ما از بین ببرند این درحالی است که هم ملت ما موضوعات را می‌فهمند و بصیر و هوشمند هستند و هم مسئولان دارای تجربه شدند.

ماجرای هیاهویی که اروپایی‌ها راه انداختند در راستای پروپاگاندای رسانه‌ای اغتشاشات ماه‌های گذشته است؛ آنها از خط پروژه آشوب و اغتشاش نتیجه‌ای نگرفتند و تلاش می‌کنند که ظرفیت‌های ما را برای چانه زنی و مذاکره کاهش دهند و در تلاشند با این پروپاگاندای رسانه‌ای، حداکثر خواسته‌های خود را در قالب‌های مختلف از جمله برجام بر کشور ما تحمیل کنند.

وی با تاکید بر اینکه این بیانیه‌ها غیر الزام آور است و ضمانت اجرایی ندارد، گفت: آن‌چه که ما به اروپایی‌ها و کشورهایی که به این بیانیه رای مثبت دادند می‌توانیم بگوییم این است که بدون شک جمهوری اسلامی ایران قدرت تاثیرگذار منطقه غرب آسیاست و حتماً اروپایی‌ها نیز می‌دانند که ما آمریکا را از منطقه اخراج کردیم؛ آنها برای منافع خود در غرب آسیا ناگزیر به توجه به جایگاه جمهوری اسلامی ایران هستند. امیدوارم اروپایی‌ها متوجه تصمیم عجولانه، شتاب‌زده و سیاست‌زده خود باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اروپایی‌ها حتماً می‌دانند که ما تمایلی به حرکت به سمت سلاح هسته‌ای نداریم اما آنها و همچنین آمریکایی‌ها می‌دانند که هیچ ملتی اجازه نمی‌دهد سیاست‌های خصمانه علیه آنها، منافع ملی‌شان را به خطر بیندازد. امیدوارم اروپایی‌ها متوجه تصمیمات خطرناکی که موجب ایجاد بدعت‌های جدیدی در عرصه بین‌المللی است، باشد. امیدوارم اروپایی‌ها بدانند که امروز ایران اسلامی به مرز غنی سازی ۶۰ درصد اورانیوم رسیده و مرزهایی از اقتدار خود را با توسعه فناوری هسته‌ای به جهان به نمایش گذاشته است.

راستینه با اشاره به سپری شدن قریب به ۴۴ سال از نیروی انقلاب اسلامی ایران، عنوان کرد: طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دشمنان طراحی‌های پیچیده‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران شکل دادند؛ گرچه هزینه‌های سنگینی را بر ملت ما تحمیل کردند و ملت مظلوم ما را در معادلات بین‌المللی تحت فشار و ستم خود قرار دادند اما در هر برهه‌ تجربه‌ای بر تجربه ملت ایران افزوده شد. آن‌چه امروز وظیفه ما است این است که از تجربه گرانسنگ گذشته استفاده کنیم و با وحدت، همدلی و هوشمندی به دنبال فعال‌سازی ظرفیت‌های نظام در همه ابعاد باشیم.

وی افزود: آنچه مهم است این است که ما امرور دارای تجربه‌ای مستمر هستم و از منافع ملی خود به خوبی حفاظت و حراست خواهیم کرد و ما همان‌طور که در طول تاریخ نشان دادیم، ملتی صلح جو و صلح طلب بودیم و با مذاکرات تلاش کردیم به جهان نشان دهیم بر خلاف تمام ادعاهای دروغین ایالات متحده آمریکا به دنبال حفظ صلح و ثبات در منطقه و جهان هستیم اما اگر اروپایی ها فکر می‌کنند که می‌توانند با چنین پروپاگاندای رسانه‌ای، جمهوری اسلامی ایران را به انزوا بکشانند، سخت در اشتباه هستند.

راستینه در پایان اظهار کرد: مطمئناً ملت ایران سپاه پاسداران را نگینی در وجود خود حفظ و مراقبت خواهند کرد و سپاه نیز همچون یک دژ مستحکم ملت عزیز ما را از آسیب‌ها و آفت‌هایی که دشمنان جمهوری اسلامی طراحی کردند، در امان نگه خواهند داشت.

ایسنا/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید